اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار اردبیل:

اردبیل 160 شهید جاوید‌الاثر و گمنام دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: اردبیل 160 شهید گمنام به یادگار مانده از روزهای ایثار و فداکاری دوران دفاع مقدس دارد.

اردبیل 160 شهید جاوید‌الاثر و گمنام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت صبح امروز در نشست هماهنگی استقبال از شهدای گمنام اردبیل با بیان اینکه شهدا و مقام ارجمند آنان عامل وحدت، انسجام و تلطیف جامعه از هرگونه نامهربانی‌ها است، اظهار داشت: اگر در دوران جنگ در سایه حفظ وحدت و روحیه ایستادگی به پیروزی و سربلندی رسیدیم به یقین امروز بیش از هر زمان دیگر به احیای این برجستگی‌های دوران جنگ نیاز داریم.

وی انقلاب اسلامی را مکتب بیدار‌بخش بسیاری از کشورهای آزادیخواه توصیف کرد و گفت: در سایه نظام اسلامی ما بسیاری از ملت‌ها امروز به هوشیاری و بصیرت کامل دست یافتند و به برکت خون شهدا فرهنگ ایثار، از خود گذشتگی و مقاومت به سرمایه ماندگار جهان اسلام تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر چند نام و نشان شهدای گمنامی که در اردبیل تشکیل می‌شوند معلوم نیست اما در تحقیق و تفحص این شهدا در مناطق عملیاتی رزمندگان آذری‌زبان و یگان‌های مستقر در آذربایجان کشف شده‌اند به همین خاطر اردبیل مقصد 11 تن از این پرستوهای بال و پر سوخته است.

خوشبخت یادآور شد: حتی سن آنها از طریق پیشرفت‌های علمی جدید و سیستم DNA مشخص شده و ما قادر هستیم در این زمینه آمار و اطلاعاتی را نیز در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم.

این مسئول تعداد شهدای گمنام و جاوید‌الاثر استان را 160 نفر اعلام کرد و افزود: همچنان بسیاری از خانواده‌های این شهدا بر سر سفره‌ها و اعیاد و مناسبت‌های خاص خود چشم انتظار حضور فرزندشان هستند که امیدواریم به این انتظار پر‌درد و رنج پایان داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل محل تدفین شهدا را در مشگین‌شهر پارک سرباز، بیله‌سوار پارک تپه نرگس و نمین پارک کنار شهرداری اعلام کرد و بیان داشت: ما از رسانه‌ها انتظار داریم در جهت نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی جوانان این مرز و بوم فاخر و عالی قلم‌فرسایی کنند.

خوشبخت تصریح کرد: پیش از این شهرهای اردبیل، گرمی، پارس‌آباد و خلخال میزبان شهدای گمنام بودند و با افزودن سه شهر مشگین‌شهر، بیله‌سوار و نمین به آنها تعداد شهرهای میزبان شهدای گمنام به هفت شهر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود شهرهای نیر، کوثر، سرعین، اصلاندوز، جعفر‌آباد، لاهرود، کلور و هشتجین استان را از متقاضیان جدی میزبانی شهدای گمنام اعلام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با قدردانی از درایت مسئولان کشوری در اختصاص 11 شهید گمنام به استان اردبیل ادامه داد: در سالروز شهادت آیینه‌دار عشق و معرفت و بانوی نور و آیینه حضرت زهرای مرضیه 34 شهید گمنام در کشور تشییع می‌شود که 11 مورد آن مختص اردبیل است.

خوشبخت ابراز داشت: به رغم اینکه بیش از 800 شهر کشور و صدها روستا متقاضی میزبانی شهدای گمنام هستند که امیدواریم همه مناطق کشورمان از نعمات و برکات بی‌نظیر این شهدا بهره‌مند شوند.

این مسئول از اهالی شهرهای گذری مشگین‌شهر، بیله‌سوار و نمین خواست با استقبال آبرومند از شهدا مایه بهره‌مندی از شفاعت و قدرشناسی آنها را به جا آوریم.

 

اختصاص نیافتن اعتبار به موزه دفاع مقدس از سوی استاندار صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: موزه دفاع مقدس که عملیات رسمی آن سال گذشته آغاز شده با واگذاری کار به پیمانکار در حال اجرا است که انتظار می‌رود بعد از بارش‌های اخیر آرماتور‌گذاری آن به پایان رسیده و شفته‌ریزی آن آغاز شود.

خوشبخت در پایان سخنان خود اظهار داشت: ادعای تامین نشدن اعتبار بنا به درخواست استاندار به این پروژه صحت ندارد چرا که مرحله اول تامین اعتبار انجام شده و امیدواریم امسال نیز اعتبار استانی تکمیلی به این پروژه اختصاص یافته و تامین شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول