اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

شهید مطهری هیچگاه از زی طلبگی خارج نشد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با تاکید بر پررنگ تر برگزار شدن بزرگداشت شهید مطهری، گفت: شهید مطهری متخلق به اخلاق اسلامی است و با وجود آنکه موقعیت مهم پیدا کرد ولی هیچ‌گاه از زی طلبگی خارج نشد.

شهید مطهری هیچگاه از زی طلبگی خارج نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار فرمانده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) و اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری فردی جامع بود و از نظر بعد فکری، علمی، مبارزات قلمی و تدریس دارای شخصیت جامع است، بنابراین درباره چنین افرادی بحث کردن کار آسانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری به راستی متخلق به اخلاق اسلامی است و با وجود آنکه موقعیت مهم پیدا کرد ولی هیچ‌گاه از زی طلبگی خارج نشد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: شهید مطهری از استادان بزرگ بود که در زمینه کرسی تدریس در حوزه علمیه معروف و مشهور بود و از نظر اخلاق متواضع و مهربان بود.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مطهری گفت: این شهید والا مقام پیش از نماز به تفکر می‌پرداخت و تفکر را بهترین عبادت می‌دانست.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: استاد مطهری به نظم در امور اهتمام ویژه‌ای داشت و این ویژگی به خوبی در فعالیتش تجلی پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: استاد مطهری استاد زبردست و متفکر بود و تا آخرین لحظات عمر خود تدریس را ترک نکرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری سخنرانی و مجامع از سوی استاد مطهری گفت: شهید مطهری جلسات سخنرانی فراوانی برابر مستکبران و کارهای غرب انجام می‌داد و با احساس مسئولیت، حرارت و بانشاط در منبر حاضر می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در زمینه قلم مهارت داشت، افزود: این شهید والا مقام قلم خود را در مسیر معرفی اسلام به کار می‌برد تا اسلام را در تمام ابعاد معرفی کند، زیرا در آن دوران اسلام را به حاشیه رانده بودند و اسلام غریب بود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دیگر ویژگی‌های استاد مطهری گفت: استاد مطهری از نظر فلسفه دارای جایگاه بالایی بود و جامعیت داشت.

وی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار همواره در کنار امام خمینی(ره) بود و با تبعید امام به ترکیه در کنار بنیانگذار جمهوری اسلامی قرار گرفت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آیت‌الله مطهری در دو جبهه به فعالیت پرداخت، گفت: جبهه فرهنگی یکی از ابعاد فعالیت این استاد بزرگوار بود که در این حوزه در زمینه تدریس و قلم کار کرد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امروز با وجود حرکت‌ها و بیداری‌هایی که در کشورهای اسلامی آغاز شده، انجام فعالیت فرهنگی و روشن کردن مردم بسیار مهم است.

وی عنوان داشت: اسلام در دوران گذشته ناشناخته بود و بدخواهان سعی کردند اسلام را تحقیر کنند، ولی استاد مطهری در جبهه فرهنگی، اسلام ناب را معرفی کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه استاد مطهری در جهاد همیشه پیشگام بود، گفت: امام خمینی(ره) درباره آیت‌الله مطهری فرمودند که شهید مطهری پاره تن من است و با خون خود خدمت کرد، بنابراین فکر و کتاب‌های وی را نشر کنید، زیرا هیچ‌کس به اندازه مطهری برای انقلاب مطلب ننوشته است.

وی یادآور شد: لازم است هر سال گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار پررنگ‌تر از سال قبل آن برگزار شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول