اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد رشت:

دانشگاه آزاد رشت نیازمند احداث پارکینگ است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیازمند احداث پارکینگ است.

دانشگاه آزاد رشت نیازمند احداث پارکینگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید علی میر ابراهیمی ظهر امروز در جلسه رسیدگی به وضعیت پارک غیر اصولی خودروهای دانشجویان در محوطه پل تالشان این شهر با اشاره به ضرورت احداث پارکینگ برای پارک خودروهای دانشجویان اظهار داشت: در چنین مواقعی وقتی مشکلی بروز می‌کند مسئولان باید به فکر حل مسئله باشند نه اینکه صورت مسئله را پاک کنند.

وی با بیان اینکه مردم رفتار و کردار دانشجو را در قالب یک مقام علمی و تحصیل کرده اجتماع زیر ذره‌بین قرار می‌دهند، افزود: دانشگاهیان به دلیل حضور در محیط‌های علمی موظف به رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی هستند و پارک غیر صحیح خودروهای دانشجویی در شان دانشگاه نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، احداث دانشگاه، توسعه فضاهای علمی و ورود دانشجویان به شهرها را موجب عمران و آبادانی در شهرها دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اکنون با داشتن بالغ بر 12 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف تاکنون توانسته است فرصت‌های شغلی بسیاری را در کنار دانشگاه برای مردم ایجاد کند.

وی، با بیان اینکه گیلان یک استان شناخته شده و فرهنگی در ایران و جهان است، تصریح کرد: در زمان ساخت دانشگاه آزاد واحد رشت در منطقه پل تالشان، این منطقه مسکونی نبود و احداث شهرک‌ها و ساختمان‌ها پس از ایجاد دانشگاه صورت گرفته است.

میر ابراهیمی، وظیفه دانشگاه را احترام گذاشتن به دانشجو دانست و ابراز کرد: اگر تاکنون برای پارک خودروهای دانشجویان کاری صورت نگرفته تنها به دلیل کمبود فضا و محوطه خالی بوده است.

وی، با بیان اینکه دانشجو در این باره بسیار مقصر نیست زیرا از راه دور و نزدیک برای تحصیل علم به دانشگاه می‌رود، ادامه داد: مسئولان دانشگاه، شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی باید مشکل دانشجو را در این راستا برطرف کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، احداث پارکینگ را نیاز مبرم دانشگاه ذکر کرد و یادآور شد: دانشجویان نیازمند احداث پارکینگ برای پارک خودروهای خود هستند  و نباید به خاطر نداشتن پارکینگ دچار فشارهای روحی و روانی برای حضور در کلاس‌های درس شوند.

وی، خواستار ارتباط دوستانه بین پلیس و دانشجویان برای رعایت وضعیت پارک دانشجویان تا رسیدگی اصولی شد و افزود: دانشجویان با تبلیغات و تشویق بیشتر از تنبیه به امور توجه می‌کنند.

میر ابراهیمی، نبود پارکینگ مناسب برای پارک خودروهای دانشجویی را یکی از اساسی‌ترین مشکلات دانشجویان و دلیل اصلی دیر رسیدن به کلاس درس آنان دانست و ابراز کرد: درخواست ما از پلیس به عنوان یکی از نیروهای فرهنگی جامعه رفتاری درخور دانشجو به دور از هر گونه جریمه و تنبیه است تا زمانی که این وضعیت با احداث پارکینگ اختصاصی برطرف شود.

به گزارش فارس، پارک تعداد بسیار زیادی از خودروهای دانشجویان در بیرون از محوطه دانشگاه، جنب مغازه‌ها و محل تردد خودروهای ساکنان منطقه پل تالشان موجب بروز اعتراض ساکنان آن شده است و مقرر شده که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری با خریداری یک قطعه زمین در کنار دانشگاه و احداث پارکینگ این مشکل برطرف شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در منطقه پل تالش مجاورت دانشگاه آزاد رشت تابلوی «توقف ممنوع» نصب کرده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول