اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری همدان:

محدودیتی برای ایجاد پارکینگ شهری در اسدآباد نداریم

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری همدان گفت: محدودیتی برای ایجاد پارکینگ شهری در اسدآباد نداریم.

محدودیتی برای ایجاد پارکینگ شهری در اسدآباد نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، سعید قاضی‌خانی پیش از ظهر امروز طی نشستی در کمیته ترافیک شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در صورت وارد شدن بخش خصوصی برای ایجاد پارکینگ در محدوده هیچ‌گونه محدودیتی نداریم، اظهار داشت: اگر بخش خصوصی برای ایجاد پارکینگ اقدام کند بهتر است چرا که هم سرمایه را دارد و هم می‌تواند با ارائه خدمات استفاده کافی را برای درآمدزایی داشته باشد و ما نیز تنها مجوز آن را صادر می‌کنیم و در صورت امکان برای دریافت تسهیلات آنان را معرفی خواهیم کرد.

وی در خصوص ایمن‌سازی مدارس در حاشیه جاده‌ها گفت: ما از آموزش و پرورش خواسته‌ایم که قبل از احداث مدرسه‌، برای جانمایی آن از شورای ترافیک طرح کارشناسانه بگیرند.

معاون فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه ترافیک از سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه تشکیل می‌شود، گفت: بررسی‌ها نشان داده که بهترین راه کنترل ترافیک، مهندسی ترافیک، اجرای مقررات و آموزش افراد مختلف در جامعه است.

حمزه عبدکوند آموزش ترافیک به صورت بنیادی و فرهنگی را در روند کاهش ترافیک تأثیرگذار خواند و افزود: این آموزش‌ها باید در سنین کودکی و در مدارس آغاز شود و نمونه‌ای از این امر با عنوان همیار پلیس به همت مسئولان آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی در حال اجرا است.

وی وجود یک پارکینگ در سطح شهر را ضروری دانست و خواستار حمایت از بخش خصوصی و صدور مجوز ایجاد پارکینگ شهری از سوی شورای ترافیک استانداری شد.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان اسدآباد نیز نصب ترانس و تیربرق‌های کنار جداول را مشکل‌ساز دانست و گفت: وجود این ترانس‌ها موجب ایجاد مشکل برای سواره‌روها شده که علیرغم پیگیری‌ها و طرح آن در جلسات کمیته ترافیک، اداره برق هیچگونه اقدامی انجام نداده و اداره برق نیز در پاسخ می‌گوید برای تغییر آنها جا نداریم.

علی خزائی نصب دوربین‌های مداربسته در نقاط حادثه‌خیز را ضروری خواند و افزود: نصب این دوربین‌ها موجب کاهش تصادفات و بررسی وضعیت موجود در سطح نقاط حادثه‌خیز شهر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به دیدار عوامل نیروی انتظامی با رهبر معظم انقلاب متذکر شد: با توجه به کاهش 14 درصدی تصادفات، مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی انتظامی احساس رضایتمندی داشتند.

حمید مالمیر با بیان اینکه در سال 89 تعداد کشته‌های تصادفات هفت نفر بوده که در سال 90 به دو نفر رسیده، از شهرداری خواست برای نصب سرعت‌گیرها از راهنمایی و رانندگی کمک بخواهد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول