اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:

سپاه فراتر از ماموریتش در خدمت انقلاب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: سپاه امروز فراتر از ماموریتش در خدمت انقلاب و مردم وفادار ایران است.

سپاه فراتر از ماموریتش در خدمت انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه در اردبیل اظهار داشت:‌ هر چند ماموریت اصلی سپاه در بعد نظامی و امنیتی بوده است اما به شکل گسترده این نیروی انقلابی در عرصه‌های سازندگی، عمران، فرهنگی و معنوی و تقویت باورها و اعتقادات در جامعه حاضر شده و با پشتوانه عظیم مردمی توانسته است ماموریت خود را به شکل مطلوب انجام دهد.

وی ریشه سپاه را حضور مردم در قالب کمیته‌های مختلف و تشکل‌های اجتماعی از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: سپاه منسجم‌ترین نیروی نظامی ـ مردمی است که برگرفته از آرمان‌خواهی و الگوهای مکتبی است که به رغم اندیشه لیبرالیسمی و کمونیسمی با اعتقاد به اندیشه‌های اسلام و دین مبین نبی مکرم اسلام شکل گرفته و به حیات خود ادامه داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در حساس‌ترین شرایط و در نقطه تقابل تمام اندیشه‌های ضد اعتقادی و ایسمی مردم شکل گرفته است و توانسته به موفقیت‌های قابل توجهی نیز دست یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خوشبخت با یادآوری اینکه موسسان سپاه با فرمان امام حتی در انتخاب و شکل‌گیری آرم آن به قرآن تفأل زده و از کلام الهی استفاده کرده‌اند، افزود: سپاه در آغازین روزهای شکل‌گیری خود با پشتوانه مردمی خود توانست قائله آمل، کردستان، خلق مسلمان در آذربایجان و تحرک گروه‌های بلوچ، عرب و قومیتی و فرقه‌ای را که طراحی اصلی استکبار جهانی بود پایان داده و حوادث آن را برطرف کند.

این مسئول به توطئه‌های زنجیر‌وار استکبار جهانی علیه ایران اسلامی و سپاه اشاره کرد و گفت:‌ سپاه 100 درصد نیروی نظامی و عقیدتی است و امام راحل نیز در آغازین روز تشکیل این نهاد بر این موضوع پافشاری کرده و از شکل‌گیری آن حمایت کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل یادآور شد: سبز‌پوشان ما در کنار ارتش دلیر چه در دوران جنگ و چه مقطع سازندگی متحد و یگانه حاضر شده و در بسیاری از صحنه‌ها و عرصه‌ها توان دشمن را تضعیف و هیمنه آنها را شکستند.

خوشبخت در ادامه سخنان خود بیان داشت: در کنار سپاه شکل‌گیری بسیج 20 میلیونی نیز بهترین تدبیری بود که به خوبی نشان داد اسلام و اندیشه‌های آن بارور است و تا دلسوزانی همچون سپاه وجود دارد این انقلاب خدشه بر نمی‌دارد.

وی حضور سپاه را در جنگ سایبری سخت و رفع تهدیدات دشمن در این عرصه یادآور شد و ادامه داد: سپاه در تولید صنایع دفاعی، جنگ‌افزارهای مختلف موفق عمل کرده و اسباب خود‌کفایی و استقلال کشور را در این زمینه فراهم کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به اینکه حضور موفق سپاه در عرصه سازندگی دوشادوش سایر پیمانکاران است، تصریح کرد: سپاه در کنار سایر پیمانکاران در ساخت سدها، راه‌ها، تونل‌ها، پل‌ها و سایر حوزه‌های عمرانی موفق عمل کرده به طوری که هم اکنون به دست توانمند این نیروها طرح عظیم فیبر نوری در کشور در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خوشبخت ابراز داشت: آنهایی که امروز سپاه را به منفعت‌طلبی و سود‌جویی متهم می‌کنند باید بدانند که سپاه تنها به عنوان یک مجموعه خادم نظام در کنار سایر موسسات مردمی و پیمانکاران با اعتماد به نفس و سوق دادن کشور به عمران و آبادانی واقعی وارد عرصه شده است.

این مسئول پیشرفت‌های مختلف کشورمان را در عرصه‌های تکنولوژی‌های نوین علمی، هسته‌ای و پزشکی و دفاعی ستود و گفت:‌ سپاه پاسداران در هر نقطه‌ای که ماموریت و رسالت ایجاب کند در صحنه است و هرگز از دفاع واقعی نظام دست بر نمی‌دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی اردبیل از شهدای گمنام عنوان کرد:‌ عصر امروز اولین کاروان شهدای گمنام وارد فرودگاه اردبیل شده و فردا شاهد تشییع پیکر آنها در مرکز استان و برگزاری آیین شبی با شهدا در حسینیه ثار‌الله اردبیل خواهیم بود.

خوشبخت در پایان سخنان خود اظهار داشت: ‌همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر 11 شهید گمنام در شهرهای بیله‌سوار، نمین و مشگین‌شهر تشییع و خاکسپاری می‌شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول