اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما:

قصه‌های قرآن دارای قابلیت‌های رسانه‌ای است

خبرگزاری فارس: قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: قصه‌های قرآن قابلیت‌های عظیم رسانه‌ای دارد که با تبدیل شدن به نمایش بسیار جذاب است.

قصه‌های قرآن دارای قابلیت‌های رسانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی‌مقدم در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده صدا و سیما در زیباکنار این شهر سخن گفتن درباره قرآن را دارای ابعاد مختلف دانست.

وی، با اشاره به اینکه با توجه به توسعه و پیشرفت‌های مختلف جایگاه قرآن باید بیشتر از گذشته مورد بررسی قرار گیرد، افزود: امروزه هر قدر که جلوتر می‌رویم دلایل وجودی و ضرورت‌های بسیار اساسی قرآن در متن و بطن جامعه احساس می‌شود.

این مسئول، نگاه علمی به قرآن را مهم خواند و تصریح کرد: امروزه به دلیل پیشرفت‌های مختلف باید قرآن را از منظر علمی نگاه کرد.

وی، قرآن را تنها کتاب علمی ندانست و اذعان کرد: بسیاری از نشانه‌ها و آیه‌های قرآن که امروزه با توسعه علم برای بشر اثبات شده و در متن و بطن قرآن این ظرفیت علمی وجود دارد، بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان را به خود جلب کرده است.

موسوی‌مقدم، قصه‌های قرآن را دارای قابلیت‌های عظیم رسانه‌ای خواند و بیان کرد: اندیشمندان حوزه رسانه می‌گویند درامی که در آثار نمایشی کار می‌کنند و قصه‌ای که ظرفیت این را داشته باشد به یک اثر نمایشی بزرگ تبدیل شود، جذاب است.

وی، ابراز کرد: قرآن دست مخاطب را می‌گیرد و در گذرگاه‌های مختلف عبور می‌دهد و به نقطه‌ای می‌رساند که مورد غفلت اندیشمندان بزرگ رسانه به ویژه رسانه غربی است که ذهن و هوش و فکر بشر را در بسیاری از نقاط به سخره می‌گیرند.

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، قرآن را دارای نکات ظریف خواند و تصریح کرد: قرآن چنان قصه را دراماتیک مطرح می‌کند که جذب کننده است.

وی، با اذعان بر اینکه آنچه امروزه در رسانه دیده می‌شود بخش عظیمی از تخیل است، خاطرنشان کرد: اگر تخیل از معبر عقل عبور کند چنان حسی می‌شود که در وجود انسان جای می‌گیرد چیزی که امروز دنیا از آن غافل است.

موسوی‌مقدم گفت: قرآن کریم می‌فرماید باید آنچه را که خیال می‌کنید در معرض بسیاری از واقعیت‌ها قرار دهید و عقلانی کنید.

وی با اشاره به اینکه برای شناخت جایگاه قرآن باید آن را فهمید و عمل کرد، اذعان کرد: قرآن بهترین گفتار است و بهار دل‌هاست و می‌خواهد دست انسان را بگیرد و به جایگاه رفیع برساند.

این مسئول، افزود: اگر قرآن با نور خود وارد قلب انسان شود چنان تغییری ایجاد می‌شود که شفابخش دل‌های گرفتار است و در بن‌بست دست انسان را می‌گیرد.

وی، تلاوت قرآن را سودمندترین قصه‌ها نامید و یادآور شد: تکیه به قرآن بهترین وسیله برای رسیدن به سلامت است و هر رسانه‌ای که به دنبال انحراف است می‌تواند با قرآن راه خود را پیدا کند.

موسوی‌مقدم، توجه به مفاهیم قرآن را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ظاهر و باطن قرآن دروازه‌ای است که انسان باید به آن ورود کند زیرا قرآن سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول