اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

اتمام مرحله سوم شناسایی منازل تاریخی شهر اهواز

خبرگزاری فارس: سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از اتمام مرحله سوم شناسایی خانه‌های قدیمی کلان شهر اهواز توسط دوستداران میراث فرهنگی خبر داد.

اتمام مرحله سوم شناسایی منازل تاریخی شهر اهواز

مجتبی گهستونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تاکنون سه نوبت برای شناسایی خانه‌های قدیمی در سطح شهر اهواز از طرف دوستداران میراث فرهنگی اقدام شده و 325 باب خانه قدیمی شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی‌های انجام شده از خانه‌های قدیمی اهواز شرایط بسیار تأسف‌بار گزارش شده است، گفت: بیش از 20 تا 25 درصد خانه‌های قدیمی شناسایی شده در سال‌گذشته در شرایط کنونی وجود خارجی ندارند و همگی از طرف مالکان تخریب شده‌اند.

این دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در شهر اهواز هیچ متولی برای حفظ و حراست از خانه‌های تاریخی وجود ندارد و این خانه‌ها در حال ویرانی و تخریب هستند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی برای ثبت خانه‌های تاریخی در شهر اهواز اقدامی عملی انجام نداده است، افزود: گاهی اعلام می‌شود که برای خانه‌های تاریخی اقداماتی انجام شده و یا تسهیلاتی داده شده است، لازم است اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در این باره شفاف‌سازی کند و اطلاعات موجود در این باره را به رسا‌نه‌ها بدهد.

وی افزود: برخی از خانه‌های تاریخی و ثبت شده شهر اهواز در حال ویرانی هستند و به این دلیل باید در این باره اقدامی فوری انجام شود.

گهستونی با تأکید بر اینکه باید برای خانه‌های تاریخی شهر اهواز چاره‌اندیشی شود، گفت: در شرایط کنونی بافت تاریخی شهر اهواز به لکه‌های تاریخی تبدیل شده و بیم آن وجود دارد که این خانه‌های تاریخی نیز در هفته‌ها و ماه‌های آتی از بین بروند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول