اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بوشهر:

500 میلیون تومان در بافت تاریخی بوشهر هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار بوشهر گفت: سال گذشته 200 میلیون تومان در بافت تاریخی هزینه شده و تا پایان امسال نیز 300 میلیون تومان دیگر هزینه می‌شود.

500 میلیون تومان در بافت تاریخی بوشهر هزینه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فضل‌الله توسلی جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با مصوبه شورای اسلامی شهر بوشهر موفق شدیم در دو هفته گذشته خانه مشروطه بوشهر را خریداری کنیم.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رونق بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: سال گذشته 200 میلیون تومان در بافت تاریخی هزینه شده و تا پایان امسال نیز 300 میلیون تومان دیگر هزینه می‌شود.
توسلی با بیان اینکه برای حضور در بافت‌ها شهرداری، بخش خصوصی، بانک‌ها و دولت باید مشترکاً اقدام کنند، افزود: شهرداری برای آبادانی و رونق بافت‌ها 100 درصد عوارض را به متقاضیان ساخت و ساز بخشیده است.
وی با اشاره به احداث پارک در منطقه باسیدون بوشهر افزود: تلاش شهرداری احداث پارک‌ها و فضای سبز در مناطق تاریخی برای افزایش تجمع مردمی و در نتیجه رونق زندگی در این بافت‌هاست.
شهردار بوشهر همچنین به احداث سنگفرش در خیابان مقابل ساختمان ایرانشناسی این شهر اشاره کرد و افزود: باید کاری کرد تا دوباره زندگی در بافت قدیمی بوشهر رونق بگیرد.
توسلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری بانک شهر و شهرداری بوشهر ابراز داشت: اخیراً شهرداری حسابی در بانک شهر افتتاح کرده که بر اساس آن بانک شهر به کسانی که می‌خواهند در بافت تاریخی ساخت و ساز کنند، وام پرداخت می‌کند.
شهردار بوشهر مجموع اعتبارات شهرداری و بانک شهر برای پرداخت به متقاضیان ساخت و ساز در بافت تاریخی این شهر را 20 میلیارد ریال و با بهره چهار درصد عنوان کرد.
توسلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در صددیم این وام‌ها را افزایش دهیم، اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند بافت‌های تاریخی را از حالت سکون خارج کند تزریق مالی است و بر همین اساس تصمیم داریم با افزایش اعتبارات مالی زندگی را در این بافت‌ها احیا کنیم.
وی همچنین از معافیت کسانی خبر داد که تصمیم دارند منازل موجود در بافت را خریداری کرده و تجاری کنند.
شهردار بوشهر با بیان اینکه کسانی که در بافت‌ها زندگی می‌کنند از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند، افزود: باید با افزایش وام به ساکنین در بافت‌های تاریخی، اقدامی عملی در راستای بازسازی و نوسازی این بافت‌ها انجام داد زیرا اکثر کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند از توان مالی کمی برخوردار هستند.
وی مساحت بافت‌های تاریخی شناخته شده تا این لحظه در شهر بوشهر را 273 هکتار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با افزایش وام‌های موجود و ایجاد پارک‌های محله‌ای در بافت تاریخی بوشهر شاهد رونق زندگی در کنار گمرک و بازار این شهر باشیم.
انتهای پبام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول