اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران شورای شهر یزد:

80 هکتار از بافت تاریخی یزد حذف شد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: مسافت بافت تاریخی یزد 80 هکتار تقلیل یافته و به 519 هکتار رسیده است.

80 هکتار از بافت تاریخی یزد حذف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی کوچک‌زاده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: طرح تفضیلی بافت تاریخی یزد بررسی و تأیید شد و در این طرح تا حد زیادی مسائل و مشکلات بافت تاریخی بررسی و لحاظ شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین مشکلات بافت تاریخی، تردد سخت و نبود جای پارک برای وسایل‌نقلیه بود که این مشکل با ایجاد تعداد زیادی پارکینگ محلی برطرف شد.

کوچک‌زاده با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های مختلف آب، برق، گاز، تلفن، راه و ... در بافت تاریخی یزد عنوان کرد: یک شبکه بزرگ از امکانات رفاهی از بازار خان تا شاهزاده فاضل به زودی اجرا می‌شود، شبکه موازی با خیابان مسجد جامع کبیر یزد نیز بازسازی و ترمیم می‌شود.

کوچک‌زاده هم‌چنین از کاهش بافت تاریخی یزد خبر داد و اظهار داشت: مساحت بافت تاریخی یزد 80 هکتار کاهش می‌یابد، با کاهش برخی بناهای خشت و گلی که دارای قدمت تاریخی نیستند، مساحت بافت تاریخی یزد به 519 هکتار خواهد رسید.

کوچک‌زاده از جمله محدوده‌های حذف شده از بافت تاریخی یزد به محدوده نواب‌صفوی اشاره کرد.

وی با اشاره به برخی اقدامات در راستای احیای بافت تاریخی بیان کرد: در بافت تاریخی باید تا حد امکان از نوسازی و احداث تک‌بناها پرهیز شود و اقدامات مرمتی و احداثی باید به صورت مجتمعی انجام شود.

کوچک‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از ساماندهی خیابان قیام، میدان بعثت، ساماندهی میدان امیرچخماق و ... خبر داد و افزود: مهم‌ترین ساماندهی مربوط به میدان امیرچخماق است و از نظر صاحب‌نظران در این زمینه استقبال می‌شود.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به مشکلات ناشی از روکش آسفالت در خیابان‌های یزد تأکید کرد: سرعت روکش‌ آسفالت‌ها متناسب با سرعت تخریب آنها نیست و در این زمینه بسیار کند عمل شده است.

کوچک‌زاده با اشاره به مهم‌ترین مسئله عمرانی در شهر یزد خاطرنشان کرد: ترمیم روکش آسفالت در مناطق مختلف شهر یزد یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید به سرعت عملیاتی شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول