اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای شورای شهر بیرجند:

بازنگری محدوده بافت تاریخی بیرجند ضروری است

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهرستان بیرجند خواستار بازنگری در محدوده بافت تاریخی شهر بیرجند در راستای عدم رکود ساخت و ساز در این محدوده شدند.

بازنگری محدوده بافت تاریخی بیرجند ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس شورای شهر بیرجند پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار داشت: با توجه به مراجعات مردم ساکن در بافت تاریخی این مسئله در شورای شهر بیرجند مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد تا محدوده بافت تاریخی بیرجند مورد بازنگری مجدد قرار گیرد.
رضا زنگویی افزود: ‌ما پیگیر کاهش محدوده بافت تاریخی بیرجند هستیم تا افراد ساکن در این محدوده بتوانند نسبت به صدور پروانه ساخت ‌و ساز خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: محدوده بافت تاریخی بیرجند بسیار زیاد است و این مسئله شهروندان را دچار مشکل کرده است که باید مورد بازنگری از سوی مسئولان میراث‌ فرهنگی استان قرار گیرد تا مشکلات مردم این منطقه حل شود.
رئیس شورای شهر بیرجند افزود: با توجه به‌وجود محدودیت‌هایی که در ساخت و ساز بافت تاریخی شهری وجود دارد کم‌کردن این بافت تاریخی در شهر الزامی به نظر می‌رسد.
زنگویی اظهار داشت:‌ از طرف دیگر ما شاهد این مسئله هستیم که قانون برای همه افراد حقیقی و حقوقی در مورد ساخت و ساز در بافت تاریخی به‌صورت یکسان رعایت نمی‌شود چرا که در همین محدوده ما شاهد ساخت و ساز چند طبقه بانک هستیم در حالی‌که در مورد مردم عادی سخت‌گیری صورت می‌گیرد که این مسئله باید تذکر داده شود.
وی هم‌چنین یکی دیگر از مشکلات بررسی شده در این شورا را حل مشکل مردم در سیستم شهرسازی شهرداری و معطلی که برای مردم در این قسمت صورت می‌گیرد، عنوان کرد و گفت: جلسه‌ای با عوامل سیستم شهرسازی منطقه یک و دو بیرجند برگزار شد تا مشکلات این بخش مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس شورای شهر بیرجند ادامه داد: ما در این جلسه واکنش‌های مردم را انعکاس دادیم تا مسئولان این بخش نسبت به بهبود عملکرد اقدام کنند.
زنگویی اظهار داشت: در حال حاضر روند صدور پروانه ساخت و ساز در این دو منطقه شهرداری بهبود پیدا کرده است اما تا روند مطلوب فاصله زیادی دارد.
وی از ایجاد میز خدمت برای ارائه مشاوره به ارباب رجوع در مناطق شهرداری خبر داد و گفت: قرار است این خدمت نیز در شهرداری اجرا شود.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول