اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

کانون‌یابی ملخ‌ها در منطقه کوهستانی لاریجان مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از کانون‌یابی ملخ‌ها در منطقه کوهستانی لاریجان مازندران خبر داد.

کانون‌یابی ملخ‌ها در منطقه کوهستانی لاریجان مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی امینی‌نیاکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 200 هکتار از زمین‌های کوهستانی منطقه لاریجان که مورد هجوم ملخ‌‌ها واقع می‌شوند کانون‌یابی شد، اظهار داشت: مقرر شد نسبت به ایجاد هماهنگی‌های لازم برای تأمین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای مبارزه با آفات ملخ و جلوگیری از خسارات احتمالی در زمان تعیین شده برابر دستورالعمل‌های لازم اقدام شود.

وی با اعلام اینکه همه ساله در فصل بهار مزارع و باغ‌های منطقه لاریجان مورد هجوم وسیع ملخ‌ها واقع می‌شوند، افزود: با اقدامات به موقع مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز تابعه و سم‌پاشی‌های وسیع در مزارع و باغات از هجوم ملخ‌ها برای جلوگیری از خسارت انجام می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از برگزاری 10 جلسه کلاس آموزشی مدرسه در مزرعه در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این کلاس‌ها با موضوع مانیتورینگ بهاره مرکبات در شهرستان آمل دهستان پائین خیابان لیتکوه برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این دوره به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی و بهبود مدیریت باغداری باغداران منطقه دهستان پائین خیابان لیتکوه شهرستان آمل انجام شده، بیان داشت: این دوره آموزشی با حضور بیش از 23 نفر از باغداران منطقه به مدت 10 جلسه ادامه داشت.

امینی‌نیاکی متذکر شد: فراگیران با موضوعاتی چون شناسایی آفات مرکبات و بیماری‌ها و روش‌های مبارزه با آن، سم‌شناسی و دیگر موارد باغداری آشنا شدند.

وی در پایان اذعان داشت: سطح کشت مرکبات در منطقه پائین خیابان لیتکوه 950 هکتار است و تعداد 700 بهره‌بردار در آن فعالیت دارند.

انتهای ‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول