اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران خبر داد

برگزاری عاشورای فاطمی در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی گچساران از برگزاری مراسم معنوی عاشورای فاطمی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، کانون‌ها و هیئت‌های عزاداری گچساران از مسجد شهیدان تا گلزار شهدای گچساران خبر داد.

برگزاری عاشورای فاطمی در گچساران

سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: زندگانی حضرت زهرا(س) هر چند که از لحاظ ظاهری، بسیار کوتاه و همراه با درد و رنج فراوان بوده است، اما آثار و برکات ارزشمندی بر جامعه انسانی و به ویژه بانوان نهاد.

* برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در کانون شهدای بسیج گچساران

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران بر حضور مردم و مسئولان در آئین‌های عزاداری حضرت فاطمه(س) تأکید و خاطرنشان کرد: هرچه داریم از برکت وجود این بانوی بزرگوار است.

ملکوتی‌اصل با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای عزاداری ایام فاطمیه بیان داشت: عزاداری این ایام باید با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

وی برگزاری باشکوه آئین عزاداری ایام فاطمیه را وظیفه همه مسئولان و مردم دانست و گفت: برای نهادینه کردن جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) و فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید تلاش بیشتری انجام شود.

ملکوتی‌اصل یادآور شد: حجاب به عنوان یک امر 100 درصد شرعی نقش مهمی را در پاسداشت ارزش‌های اسلامی دارد.

وی با تشریح ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، آن بزرگوار را اسوه و الگوی همه زنان عالم و سرمشق علمی و عملی برای عموم مردم جهان دانست.

این مقام مذهبی گچساران با اشاره به فضاسازی برای عزاداری ایام فاطمیه در سطح شهر افزود: اصناف، بازاریان و دستگاه‌های دولتی گچساران نیز هم‌راستا با اداره تبلیغات اسلامی در این زمینه همکاری کنند.

ملکوتی‌اصل بیان کرد: در ایام فاطمیه از پنجم اردیبهشت به مدت سه شب مراسم عزاداری ایام فاطمیه با همکاری هیئت رزمندگان اسلام گچساران برگزار می‌شود.

وی با دعوت از عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی محل برگزاری این مراسم را کانون شهدای بسیج گچساران واقع در چهارراه فرمانداری قدیم عنوان کرد.

* حضور هیئت‌های مذهبی گچساران در مراسم عاشورای فاطمی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران بر پر محتوا بودن آئین‌های عزاداری ائمه تأکید کرد و ابراز داشت: مداحان و سخنران‌ها باید به شیوه‌ای به مداحی و مرثیه‌سرایی بپردازند که قشرهای جوان بیش از گذشته با این ائمه آشنا شوند.

ملکوتی‌اصل تصریح کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه(س) مراسم معنوی عاشورای فاطمی در گچساران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم مردم به همراه دسته‌‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی گچساران و مسئولان از محل مسجد شهیدان تا گلزار شهدای گچساران را به عزاداری می‌پردازند.

ملکوتی‌اصل با بیان اینکه مراسم عاشورای فاطمی از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه از محل مسجد شهیدان گچساران آغاز می‌شود، دسته‌روی، عزاداری و سینه‌زنی هیئت‌های مذهبی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد.

وی افزود: مردم با تجمع در محل گلزار شهدا به عزاداری شهادت مظلومانه ام ابیها(س) در این مکان مقدس می‌پردازند.

این مسئول در گچساران بیان داشت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با ادارات و نهادهای گچساران، تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی اندیشیده شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول