اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری:

همه شهدا مردم را به ولایت‌مداری سفارش کرده‌اند

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در تمام وصیت‌نامه شهدا بر ولایت‌مداری مردم و تبعیت از ولایت فقیه سفارش شده، گفت: اگر ولایت نبود با تمام این توطئه‌های داخلی و خارجی نظام اسلامی قطعاً شکست می‌خورد.

همه شهدا مردم را به ولایت‌مداری سفارش کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید مرتضی بختیاری شامگاه شنبه در بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار خلیل الله بهاری اظهار داشت: ما پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی آثار ولایت را در نظام اسلامی احساس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر نمازشب‌خوان باشیم اما ولایتی نباشیم، باخته‌ایم زیرا با ولایت بودن است که انسان را به رستگاری می‌رساند، افزود: چنگ زدن به ریسمان ولایت ضمانت‌کننده دنیا و آخرت است.

وزیر دادگستری با اشاره به مقام شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی اظهار داشت: آنانی که در راه خدا شهید می‌شوند در واقع با خدا معامله می‌کنند و خداوند در مقابل آن بهشت را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه نیت این معامله هم مهم است، افزود: اگر این نیت فی‌سبیل الله نباشد، پاداش نخواهد داشت و مسلماً اگر به خداوند ایمان داشته باشیم هیچ قدرتی نمی‌تواند جلودار باشد.

بختیاری اظهار داشت: یکی از درس‌هایی که باید از این محافل یاد بگیریم تحول به معنای واقعی کلمه است که امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اقتصاد، مشکل جامعه امروز نیست، گفت: قدرت و زر و زور نیز امروز مشکل دنیا نیست، بلکه ایمان و باورهای دینی نیاز واقعی جامعه امروز است.

وزیر دادگستری افزود: این بیداری‌هایی که به وجود آمده به خاطر ایدئولوژی‌ها و خلاءهای دست ساز بشریت است که سبب ایجاد بیداری‌های اسلامی شده که طبیعتاً بخشی از آن نیز به خاطر صدور انقلاب بوده که این بیداری‌ها را رقم زده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهدا درس‌های زیادی را به ما یاد داده‌اند، گفت: باید راه و مسیر این شهدا زنده نگاه داشته شود.

وی فرازهایی از وصیت‌نامه و ویژگی‌های سردار شهید خلیل‌الله بهاری را مورد اشاره قرار داد و افزود: در وصیت‌نامه این شهید والا مقام به پیروی از ولایت فقیه سفارش شده است، از این رو نقش ولایت فقیه در نظام اسلامی اجتناب ناپذیر است.

همرزم شهید بهاری ساده زیستی، صداقت و شجاعت را از جمله ویژگی‌های آن شهید برشمرد و گفت:‌ قدرت تصمیم‌گیری این سردار در مقاطع آتش، بسیار بالا بود و هر چه به خطر نزدیک می‌شد، احساس می‌کرد که به خدا نزدیک‌تر می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری این گونه آیین‌های گرامیداشت یاد شهدا ضروری است، اظهار داشت: برگزاری این یادواره‌ها ظرفیتی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش فارس، آیین بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید خلیل‌الله بهاری با حضور جمع کثیری از هم‌رزمان، خانواده شهدا، مردم و مسئولان خراسان‌شمالی در تالار حافظ برگزار شد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول