اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله علوی گرگانی:

اطاعت از ولایت فقیه تضمین کننده سعادت انسان است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: همه مردم باید با اطاعت از ولی فقیه و توجه به توصیه‌های مراجع تقلید، سعادت زندگی دنیوی و اخروی خود را تضمین کنند.

اطاعت از ولایت فقیه تضمین کننده سعادت انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان وزارت دفاع شرکت کننده در دوره‌های عقیدتی اظهار کرد: انسان‌ها به طور ذاتی نیازمند موعظه بوده و حتی ائمه اطهار(ع) و پیامبر اسلام(ص) نیز این ویژگی را دارند.

وی افزود: هدف پیامبر از درخواست موعظه از جبرئیل این بوده است که انسان‌ها متوجه شوند در همه مراحل نیازمند نصیحت هستند.

این استاد حوزه علمیه قم خواستار توجه همه مردم به سفارشات بزرگان دین شد و گفت: انسان‌ها در لحظات آموزش و در پای درس بزرگان باید تنها به تعلیم توجه داشته و افکار دیگر را از خود دور سازند.

وی ادامه داد: توجه نکردن به سخنان در مجالس گوناگون فایده‌ای به حال افراد ندارد زیرا برخی در زمان پیامبر نیز وجود داشتند که با وجود نشستن پای منبر رسول خدا، هیچ گونه بهره‌ای از وحی الهی و آیات قرآن نداشتند اما سلمان‌ها و ابوذرها و دیگر یاران صدیق پیامبر فایده فراوانی از سخنان وی می‌بردند.

علوی گرگانی با بیان اینکه هم اکنون نیز برخی افراد مطیع فرمان خدا بوده و به دنبال تکلیف خویش از سخنان ولی فقیه و مراجع هستند، ابراز کرد: این مسئله در طول تاریخ همواره وجود داشته است.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان داشت: خداوند در قرآن مجید می‌فرماید پس از مرگ، راه طولانی در پیش بوده و دنیای انسان به زودی می‌گذرد بنابراین انسان‌ها باید به فکر جهان باقی بوده و از اعمال خویش حسابرسی کنند.

وی با بیان اینکه انسان‌های دوراندیشی که به فکر قیامت هستند سعادتمند می‌شوند، گفت: عکس این قضیه نیز صادق بوده و برخی افراد در زمان مرگ هیچ توشه‌ای ندارند در حالی که اطرافیان آنها نیز تنها به فکر خود هستند.

علوی گرگانی خواستار تغییر دیدگاه انسان‌ها در زمینه مرگ و زندگی شد و افزود: تصحیح اعمال و عبادات و نیز امور مادی و معنوی از جمله وظایف آدمی است زیرا مرگ بی‌خبر به ناگاه انسان را در کام خود می‌کشد.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: مومن کسی است که وصیت نامه خویش را آماده کند و این کار موجب آماده باش بودن فرد برای مرگ می‌شود هر چند برخی گمان می‌کنند این کار مرگ را نزدیک می‌سازد در حالی که این مسئله صحیح نیست.

وی شیطان را بزرگ‌ترین دشمن انسان دانست و گفت: ابلیس سوگند یاد کرده که تمام اولاد انسان را فریب دهد مگر کسانی که مخلص بوده و به دامان پیامبر و آل او چنگ زده باشند.

علوی گرگانی با تاکید بر تکیه به انبیای الهی، ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین خاطرنشان کرد: در این صورت هیچ وحشتی از مرگ در نزد انسان باقی نمی‌ماند.

استاد حوزه علمیه قم خواستار استفاده همه افراد از ولایت فقیه شد و عنوان داشت: استفاده از ولایت فقیه از طریق اطاعت از ولی و توصیه‌های مراجع تقلید میسر خواهد بود و این امر موجب سعادت و پیروزی انسان در این جهان و سرای باقی می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول