اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری و مالی وزارت علوم:

زیرساخت‌های لازم برای احداث دانشگاه جامع دولتی آمل فراهم نیست

خبرگزاری فارس: معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز تاسف از مهیا نبودن ساخت دانشگاه جامعه دولتی در آمل گفت: زیرساخت‌های لازم برای احداث دانشگاه جامع دولتی این شهرستان فراهم نیست.

زیرساخت‌های لازم برای احداث دانشگاه جامع دولتی آمل فراهم نیست

  علی اکبر متکان که امروز به آمل سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به وضعیت ساخت دانشگاه جامع دولتی بیان داشت: برای احداث دانشگاه جامع دولتی و جامع شدن دانشگاهی شرایط خاص آموزشی و علمی حاکم است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که در مورد حرف‌هایی که برای ساخت این دانشگاه در آمل بر سر زبان‌ها است، اضافه کرد: تا شرایط لازم برای ساخت این مکان علمی فراهم نباشد وزارت علوم دست به چنین کاری نمی‌زند.

متکان با اشاره به شرایط متعدد ساخت دانشگاه جامع دولتی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شرایط این دانشگاه مکان احداث و زمین مورد نیاز برای آن است زیرا دانشگاه جامع زمین زیادی می‌خواهد و برای ایجاد تنها یک دانشکده کشاورزی حداقل 100 هکتار زمین لازم است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه این دانشگاه باید در رشته‌های فنی و مهندسی، هنر، معماری، علوم پایه، مهندسی کشاورزی، علوم انسانی و دیگر رشته‌ها دانشجو جذب کند، اظهار داشت: باید در دانشگاه جامع همه رشته‌های موجود در آن مستقر شود.

متکان با ابراز تاسف از مهیا نبودن ساخت دانشگاه جامعه دولتی در این شهرستان عنوان کرد: آنچه که در این شهر مطرح است آماده نبودن زیرساخت‌ها و زمین برای احداث است و باید مدیران استانی و شهری آن را تامین کنند که این امر تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه آمل حتی برای دانشکده دامپزشکی نیز نتوانسته زمین مهیا کند، گفت: هر موقع مکان مناسب برای دانشگاه جامع تهیه شد آن موقع به بحث این دانشگاه می‌پردازیم.

انتهای پیام/ی20 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول