اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت و گو با فارس مطرح کرد

‌‌انعطاف‌پذیری سپاه در برابر تغییرات استراتژیک/گسترش ظرفیت‌های سپاه

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های سپاه با توجه به تهاجمات دشمن در حال گسترش است، گفت: امروز مهم‌ترین ماموریت سپاه در مقابله با جنگ نرم دشمن خلاصه شده است.

‌‌انعطاف‌پذیری سپاه در برابر تغییرات استراتژیک/گسترش ظرفیت‌های سپاه

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: نکته مهم در این زمینه پرداختن به فلسفه وجودی سپاه است که می‌تواند ما را در ارزیابی از این نهاد انقلابی به نتیجه برساند.

وی ادامه داد: تداوم هر نهضت و حفظ هر انقلابی از انجام آن دشوارتر است و بنابراین انقلاب اسلامی نیز در همان آغاز شکل‌گیری خود باید به راه‌هایی برای تداوم نهضت و تفکر خود فکر می‌کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: بسیاری از حرکت‌های دینی و انقلابی در طول تاریخ با انگیزه‌های خوبی آغاز شده‌اند اما در ادامه راه نتوانسته‌اند در برابر مشکلات پایداری کنند و گرفتار لغزش‌ها، فشارها و فتنه‌ها شدند.

وی اضافه کرد: بسیاری از انقلاب‌ها در طول تاریخ بر اثر فشار دشمنان آنها به عناصری خنثی و یا ضد خود تبدیل شده‌اند و این نشان‌دهنده ضرورت صیانت از یک نهضت پس از به ثمر رسیدن آن است.

حاجی‌صادقی یادآور شد: امام خمینی(ره) با بصیرت بی‌نظیری که داشت، در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی احساس کرد این انقلاب با لرزه‌ای که در جهان انداخته است، قطعا دشمنان بسیاری خواهد داشت و تولد جدید حاکمیت دینی از سوی دنیای سکولار و مستکبر پذیرفتنی نخواهد بود.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای پیروزی انقلاب، حضور در صحنه‌های مورد نیاز نظام و صیانت از انقلاب برای تمام ملت از سوی امام خمینی(ره) یک وظیفه عمومی اعلام شد و در کنار آن نهادی از جوانان انقلابی و حزب‌اللهی تشکیل شد تا به طور اختصاصی این وظیفه سنگین را به عهده بگیرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: سپاه پاسداران از همان ابتدای تشکیل خود یک نهاد چندمنظوره بود که می‌توانست در برابر انواع تهدیدات نرم و سخت ایستادگی کند و انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات استراتژیک داشته باشد.

وی گفت: مأموریت‌های سپاه در بخش‌های مختلف مورد نیاز ملت در عرصه سیاسی و عرصه‌های دیگر مانند اقتصاد و فرهنگ تعریف می‌شود و در این 33 سال نیز این نهاد توانسته سنگرنشین خط مقدم دفاع در برابر تهاجمات باشد.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های سپاه با توجه به تهاجمات دشمن در حال گسترش است، افزود: به طور یقین در آینده بیش از گذشته به این نهاد انقلابی نیاز خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: ماموریت‌های سپاه پاسداران با توجه به تهدیدات دشمن در حال تغییر است و به نظر می‌رسد امروز مهم‌ترین ماموریت سپاه در مقابله با جنگ نرم دشمن خلاصه شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: تحکیم و تقویت ارکان انقلاب و دفاع از اصول انقلاب اسلامی امروز از مهم‌ترین رسالت‌های سپاه پاسداران است که در کنار توجه به جنبه‌های اقتدار نظامی باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول