اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی برنامه پنج ساله

شبکه فرسوده آب شهر گزیک تعویض می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: آبرسانی و تعویض شبکه فرسوده آب شهر گزیک طی برنامه پنج ساله اجرا می‌شود.

شبکه فرسوده آب شهر گزیک تعویض می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان درمیان، رجبعلی براتی در بررسی مشکلات شهر گزیک اظهار داشت: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 912 میلیون تومان پیش‌بینی شده است که مطالعات طرح با اعتبار 5 میلیون تومان در سال 90 صورت گرفت.

وی، احداث کانال ساماندهی آب‌های سطحی شهر گزیک، تجهیز شهرداری به تانکر حمل آب، اجرای عملیات زیرسازی بلوار ورودی شهر، احداث جداول معابر و خیابان‌ها به طول بیش از یک کیلومتر را از جمله مهم‌ترین اقدامات شهرداری گزیک در سال گذشته برشمرد.

فرماندار درمیان اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 162 میلیون تومان هزینه شد.

براتی گفت: همچنین عملیات تعریض بلوار ورودی شهر از سال گذشته آغاز شده و تکمیل آن نیازمند 120 میلیون تومان اعتبار است که تاکنون 20 میلیون تومان تأمین و هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 27 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب شرب در شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: با اجرای طرح‌های آبرسانی این تعداد در سال جاری به 22 روستا کاهش می‌یابد.

فرماندار درمیان گفت: آبرسانی به روستای خیرآباد بخش گزیک نیازمند 900 میلیون تومان اعتبار است که در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن در سال جاری آغار می‌شود.

براتی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ 100 میلیون تومان به احداث سد تغذیه‌ای بالادست قنوات گزیک اختصاص یافت، گفت: 11 روستای شهرستان با مشکل دفع فاضلاب روبه‌رو هستند که رفع آن به شش میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

فرماندار درمیان اجرای طرح هادی روستای دستگرد و شهرک اسلامشهر در بخش گزیک با اعتبار 156 میلیون تومان را از جمله اقدامات بنیاد مسکن در سال گذشته برشمرد.

براتی با بیان اینکه در سال گذشته پروژه های توسعه شبکه برق‌رسانی روستاهای اشک و خیرآباد با اعتبار 38 میلیون تومان اجرایی شده، اضافه کرد: امسال طرح برق‌رسانی به روستاهای پاتنگ و جلاران در مجموع با 30 خانوار پیش‌بینی شده که اعتبار مورد نیاز این پروژه اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان است.

وی، احیا و مرمت قنوات با اعتبار 60 میلیون تومان، لوله‌گذاری مزارع کشاورزی و آبیاری تحت فشار با اعتبار 112 میلیون تومان و تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی با اعتبار 558 میلیون تومان را از جمله پروژه‌های اجرا شده بخش کشاورزی شهرستان در سال گذشته برشمرد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول