اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

اولویت توزیع آب زاینده‌رود با تأمین آب شرب است

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: اولویت توزیع آب زاینده‌رود با تأمین آب شرب است و ادامه یافتن توزیع آب در بخش کشاورزی به عدم ایجاد آسیب در آب شرب بستگی دارد.

اولویت توزیع آب زاینده‌رود با تأمین آب شرب است

غلامرضا حیدرپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود 240 میلیون مترمکعب به صورت نا‌خالص است، اظهار داشت: به صورت متوسط در چنین روزی از سال باید حدود یک هزار میلیون مترمکعب آب در سد وجود داشته باشد که در حال حاضر حدود 75 درصد نسبت به متوسط درازمدت کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در سر‌شاخه‌های سد زاینده‌رود نیز حدود 25 درصد نسبت به متوسط دراز‌مدت کاهش دارد، اضافه کرد: ورودی‌های سد زاینده‌رود نیز از ابتدای سال جاری تا‌کنون نسبت به متوسط دراز‌مدت حدود 45 درصد کاهش دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه برنامه‌ای در استان مصوب شده بود که با اولویت تأمین آب شرب، آب در بخش کشاورزی توزیع شود، تصریح کرد: بر این اساس تا زمانی که جاری بودن آب در بخش کشاورزی به آب شرب آسیب وارد نکند، آب در رودخانه زاینده‌رود و در میان کشاورزان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه هر 15 یک‌ بار رصد می‌شود، ادامه داد: اولویت توزیع آب زاینده‌رود با تأمین آب شرب است و ادامه یافتن توزیع آب در بخش کشاورزی به عدم ایجاد آسیب در آب شرب بستگی دارد.

حیدر‌پور با اشاره به اینکه در صورتی که خطر آسیب در بخش آب شرب اصفهان وجود داشته باشد، توزیع آب در بخش کشاورزی پایان می‌یابد، تأکید کرد: آب کشاورزان در حداقل‌ها باید تأمین شود و آب توزیع شده در بخش کشاورزی در حداقل‌ها بوده و تمامی تلاش استان در راستای تأمین نیاز‌های این قشر بوده است.

وی با اشاره به اینکه آب مصرفی باید در بخش شرب نیز 20 درصد کاهش یابد، افزود: آب مصرفی باید در بخش‌های مختلف کاهش یابد و با توجه به شرایط نسبی آب در بخش کشاورزی تأمین شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان بیان داشت: در حال حاضر استان از نظر وضعیت منابع آبی در نا‌مناسب‌ترین شرایط قرار دارد و وضعیت در بخش منابع آب بحرانی است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول