اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی:

نگاه امت‌محور حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی مسلمانان باشد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه امت‌محور حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای بزرگان جامعه اسلامی در شرایط کنونی باشد.

نگاه امت‌محور حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی مسلمانان باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) ابراز داشت: سیره فاطمه زهرا(س) علاوه بر برجسته بودن و اهمیت از لحاظ جایگاه وی به دلیل پیچیدگی شخصیت این معصوم، قابلیت تحلیل بسیار دارد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در سیره حضرت زهرا(س) باید مورد توجه قرار بگیرد، دلسوزی او برای امت اسلامی است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگاه امت محور در سراسر سیره فاطمه زهرا(س) به چشم می‌خورد که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع در میان مسلمانان است.

وی اذعان داشت: شاید دلیلی که امام مهدی(ع) از فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی خود یاد می‌کند، همین نگاه امت‌محور وی باشد.

مبلغی گفت: امام زمان(عج) به عنوان کسی که رسالت جهانی در زمینه نجات بشریت دارد، نگاهش را به سرفصل‌ها و سرشاخه‌های فکری و رفتاری حضرت زهرا(س) معطوف کرده و از دلسوزی وی برای امت اسلامی و در نهایت برای بشریت درس می‌گیرد.

وی ادامه داد: این رابطه تنگاتنگ میان سیره حضرت زهرا و امام زمان(عج) که بیانگر یک نگاه جهانی در حوزه مدیریت روابط انسانی است، باید مورد توجه عالمان و طلاب دینی جهان اسلام قرار بگیرد و این افراد تلاش کنند نگاه معطوف به امت را بیشتر در میان خود ترویج دهند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفتارهای امت‌محور در زندگی حضرت زهرا(س) باید با قدرت تحلیل اندیشمندان اسلامی و رجوع به مستندات تاریخی شناسایی شود.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز حضرت زهرا(س) در شکل‌گیری امت واحد اسلامی، گفت: پیامبر(ص) برای فاطمه زهرا(س) جایگاه فوق‌العاده‌ای در جامعه قائل بود و نگاه به وی را همواره طوری در جامعه مطرح می‌ساخت تا تمام افراد به این نقش ممتاز پی ببرند.

مبلغی ابراز داشت: این موضوع نشان می‌دهد ارتباط پیامبر(ص) با فاطمه زهرا(س) تنها یک ارتباط عاطفی نبود بلکه پیامبر(ص) جایگاهی فراتر از نقش‌های عادی برای دختر خود قائل بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر رفتارهای حساب شده و دقیق فاطمه زهرا(س) نبود، شاید فضایی که امروز در راستای پیشرفت و توسعه اسلام ناب در جامعه جاری شده، هیچ‌گاه شکل نمی‌گرفت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول