اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

انقلاب اسلامی در حقیقت یک انقلاب فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمیرم گفت: انقلاب اسلامی ایران بیش از هر چیز مرهون فرهنگ اسلامی و تعالیم حیات‌بخش اسلام است.

انقلاب اسلامی در حقیقت یک انقلاب فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سیّدحبیب‌الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم ضمن تسلیت شهادت جانسوز ام‌الائمه حضرت فاطمه‌زهرا به تبیین حدیث ثقلین و رابطه ناگسستنی قرآن و عترت پرداخت و اظهار داشت: تا زمانی که به این دو چنگ بزنید، هرگز گمراه نمی‌شوید و با اطاعت از آنها زندگی ما نظم پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت صدیقه‌طاهره(س) نخستین شهیده راه ماندگار ولایت و امامت است، افزود: زندگانی کوتاه حضرت زهرا(س) و روش و منش آن یگانه بانوی معصوم عالم بشریت از تمام جهات برای زنان عالم درس و مشی کمالات انسانی و اسلامی است.

خطیب جمعه سمیرم با اشاره به ولایت‌مداری دخت نبی مکرم اسلام(ص) یادآور شد: آن حضرت در راه دفاع از ولایت، ماندگاری احکام الهی و ارزش‌های انسانی و اسلامی به شهادت رسیده است.

وی تصریح کرد: امامت و ولایت سبب اتحاد و یکپارچگی مسلمانان می‌شود.

موسوی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت‌ماه سال 1358 اشاره کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادگار بی‌بدیل حضرت امام خمینی(ره) و مولود مبارک انقلاب اسلامی است که از بطن انقلاب روییده، رشد کرده و به کمال رسیده است.

وی سپاه پاسداران را عامل مهم و مؤثر در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی همواره در طول سه دهه گذشته مورد تهدید نظامی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نرم قرار گرفته است و سپاه پاسداران توانسته است دوشادوش دیگر نیروهای مسلح ارزشی و مکتبی به عنوان بازوان توانمند ولایت‌فقیه از مرزهای جغرافیایی و آرمانی صیانت و حفاظت کند.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و خون شهدا، استقلال، عزت و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران در اوج خود در عرصه بین‌المللی قرار دارد.

وی با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بیش از هر چیز مرهون فرهنگ اسلامی و تعالیم حیات‌بخش اسلام است و تداوم و گسترش چنین انقلابی در گروی بقا و رشد فرهنگ اسلامی در نسل‌های موجود و آینده است و این وظیفه بیش از همه برعهده نهاد‌های آموزشی و پرورشی به خصوص دانشگاه‌هاست.

موسوی اضافه کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور وظیفه و رسالت سنگینی در راستای رشد و آگاهی بخشیدن به جامعه و اشاعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی برعهده دارند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول