اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انتشارات سوره مهر:

سوره مهر سالانه 700 نوبت کتاب در حوزه انقلاب اسلامی چاپ می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انتشارات سوره مهر گفت: سوره مهر سالانه 700 نوبت کتاب در حوزه ادبیات و انقلاب اسلامی چاپ می‌کند.

سوره مهر سالانه 700 نوبت کتاب در حوزه انقلاب اسلامی چاپ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد حمزه‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایندگی انتشارات سوره مهر در یزد اظهار داشت: گر چه در حوزه فرهنگ در موضوعات مختلف به نقاط خوبی رسیده‌ایم اما این روند در بخش کتاب به شکل بهتری طی شده است.

وی با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: برای دست‌اندرکاران کتاب امسال باید علاوه بر سال تولید ملی، سال توزیع ملی هم باشد زیرا یکی از اهداف تولید کتاب، توزیع و فروش آن است.

حمزه‌زاده، تبلیغ و ترویج کتاب را ضروری دانست و ادامه داد: هر چه صدا و سیما در این زمینه تلاش ‌کند اما اگر کتاب را به مناطق مختلف کشور نرسانده باشیم، هنوز کاری انجام نداده‌ایم و باید بیشتر در این عرصه تلاش کنیم.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر با بیان اینکه امروزه کتاب‌فروشی‌ها تعاریف جدیدی پیدا کرده‌اند و ابعاد فروشگاه‌های عرضه کتاب، تعداد، عناوین و نحوه فروش آن نیز تحول یافته است، اظهار امیدواری کرد: یزد نخستین استانی باشد که طرح احداث فروشگاه استاندارد کتاب در آن اجرا شود.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه 80 درصد مطالعه در کشور درحوزه ادبیات و تاریخ است، افزود: انتشارات سوره مهر سالانه 700 نوبت کتاب در حوزه ادبیات و انقلاب اسلامی چاپ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه بیشتر شاهد راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ عرضه کتاب و محصولات فرهنگی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز حوزه هنری به عنوان یکی از مراکز اندیشه ناب اسلامی و پشتوانه هنر و هنرنگاری انقلاب اسلامی مطرح است.

غلامحسین دشتی با بیان اینکه حوزه هنری محل مناسبی برای تجمع هنرمندان و اهل فرهنگ است، افزود: کسانی که اهل هنر اسلامی هستند به حوزه هنری که یکی از کانون‌های تولید و معرفی اندیشه اسلامی است، تکیه کنند.

وی ادامه داد: این جایگاه مرهون تلاش اندیشمندان صادق و راسخ در خط امام خمینی(ره) است و شهید آوینی نمونه‌ای از این هنرمندان است که درصدد بود باطن این عالم را به ما نشان دهد.

دشتی به انتشار موفق ماهنامه فرهنگی ـ تحلیلی سوره اندیشه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه دست‌اندرکاران این ماهنامه باید تلاش کنند که هم اندیشه اسلامی را تولید و هم انسان‌های هم‌طراز این اندیشه را تربیت کنند، گفت: اندیشه‌ای که در پشت این مجله است به حق اندیشه ناب تولیدی است و کسانی که به اسلام اصیل می‌اندیشند می‌توانند از آن بهره بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه فرهنگ ناب قرآنی و اندیشه‌های متعالی اندیشمندان جهان اسلام از جمله شهید مطهری و علامه جعفری در ماهنامه سوره اندیشه ره‌گیری می‌شود، اظهار داشت: رسالت پیامبران رساندن انسان از ظاهر به باطن عالم بود و پیام انقلاب اسلامی نیز در یک کلام دعوت از ظاهر دنیا به باطن جهان است و باید با منطق قدرتمند اسلامی منطق ظاهری دشمن را بشکنیم.

محمدرضا نیکونژاد، رئیس حوزه هنری استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم افتتاح نمایندگی و فروشگاه انتشارات سوره مهر در یزد حرکتی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان باشد و علاقه‌مندان کتاب بتوانند به راحتی کتاب‌های انتشارات سوره مهر را تهیه کنند.

به گزارش فارس، فروشگاه انتشارات سوره مهر یزد با وسعت حدود 50 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است.

در این فروشگاه 4 هزار و 400 جلد کتاب با موضوعات دفاع مقدس، ادبیات، انقلاب اسلامی، هنر، کودک و نوجوان در دسترس علاقه‌مندان کتاب قرار دارد.

این فروشگاه در جنب نگارخانه حوزه هنری استان یزد در ابتدای خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه آزادی قرار دارد و همه روزه به جز روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات به دوستداران کتاب است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول