اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

ورامین نخستین شهدای انقلاب را تقدیم کرد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تقدیر از مردم انقلابی و شهیدپرور ورامین گفت: ورامین نخستین شهدای انقلاب را تقدیم کرد.

ورامین نخستین شهدای انقلاب را تقدیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین، به مناسبت 14 خرداد سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و حماسه 15 خرداد شهرستان ورامین برنامه درس‌هایی از قرآن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در ورامین اجرا و ضبط شد.

بر پایه این گزارش چهار جلسه کلاس از درس‌هایی از قرآن در ساعت‌های 10،11،16 و 17 در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان ورامین با حضور حضرت آیت‌الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین و جمع کثیری از مردم این شهرستان برگزار شد.

در نخستین جلسه کلاس درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تجلیل از مردم ورامین گفت: ورامین نخستین شهدای انقلاب در سال 42 را تقدیم کرد.

وی افزود: در آن روز که ورامینی‌ها برای دفاع از دین خود شجاعانه قیام کردند هیچ‌کس آنها را به حرکت وانداشته بود و عاملی جز دین‌داری سبب حرکت آنها نبود، همه مسئولان و مردم مدیون ورامین و رشادت‌های مردم آن هستند.

حجت‌الاسلام قرائتی سپس با تقدیر از رونق کشاورزی و دامپروری در شهرستان ورامین سهم مردم این خطه در تولید ملی را بسزا خواند.

این گزارش حاکی است، مردم شهرستان ورامین در سال 1342 همزمان با شنیدن خبر دستگیری حضرت امام(ره) توسط رژیم پهلوی برای دفاع از ایشان به سوی تهران حرکت کردند و شهید سیدمرتضی طباطبایی رفیعی، شهید عزت‌اللّه رجبی، شهید امیر «هوشنگ» معصومشاهی، شهید جعفر عرب مقصودی، شهید مسیب مهابادی، شهید ابوالقاسم اردستانی و شهید حسن خانی را به عنوان نخستین شهدای انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول