اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جوانان سمنانی پیش‌گام در عرصه ورزش

7 هزار ساعت فعالیت ورزشی در سمنان انجام شد

خبرگزاری فارس: جوانان سمنانی هم‌چون همیشه پیش‌گامی خود را در عرصه ورزش حفظ کردند و 7 هزار ساعت فعالیت ورزشی در سمنان انجام شد.

7 هزار ساعت فعالیت ورزشی در سمنان انجام شد

فرمانده بسیج صاحب‏الامر(عج) سمنان امروز در حاشیه آیین تقدیر از فعالان بسیج صاحب‏الامر(عج) سمنان در سال 90 در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: در سال گذشته، 7 هزار ساعت فعالیت ورزشی در بسیج صاحب‏الامر(عج) انجام شده است و اصرار داریم که همه نیروهای جوان و نوجوان بسیج در فعالیت‏های تربیت‌بدنی حضور یابند.

محمدهادی مظاهری افزود: سال 90، سال پرکاری بود و 100 درصد برنامه‏های ابلاغی سازمان در بسیج صاحب‏الامر(عج) انجام شد، اما بسیاری از کارها به صورت ابتکاری براساس مقتضیات محیطی، اجتماعی و فرهنگی در بسیج بومی‏سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ترویج صالحین در این پایگاه از آبان 87 آغاز شده و هم‌چنان در حال رشد بوده و هم‌چنان که از لحاظ کمیت رشد داشته‏ایم در کیفیت نیز رشد بسیاری به وجود آمده است.

فرمانده بسیج صاحب‏الامر(عج) سمنان با بیان اینکه موضوع صالحین در این پایگاه در دو سطح برنامه‏ریزی شده است، گفت: سطح ابتدایی تا دبیرستان صالحین بیشتر در حوزه‏های تربیتی و بصیرتی فعالیت می‏شود، در عین حال سطح بزرگسالان و پیشکسوتان نیز بیش‌تر در حوزه‏های بصیرتی فعال است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های تربیتی صالحین پایگاه دائماً در جلسات متعدد آسیب‏شناسی شده‏اند و برای برخی مخاطبان حتی از کارشناس روان‏شناسی هم استفاده کرده‏ایم.

مظاهری با اشاره به تشکیل شورای امر به معروف در این پایگاه اظهار داشت: شورای امر به معروف هر 15 روز یک بار برگزار می‏شود و انسجام بسیار خوبی در رئوس سه‏گانه امام جماعت، بسیج و هیئت امنای مسجد صاحب‏الامر(عج) برقرار شده و مدیریت شورای امر به معروف برعهده امام جماعت مسجد است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 20 اردو در سال 90 افزود: این اردوها در سطح اردوهای فرهنگی یک روزه تا اردوهای چند روزه نظیر راهیان‌نور خلیج فارس و اعزام عتبات‌عالیات بوده است.

فرمانده بسیج صاحب‏الامر(عج) سمنان افزود: در تابستان سال 90 طرح نشاط و تعالی به صورت کل در قالب صالحین انجام شد، به گونه‏ای که در تابستان 90، هر روز برنامه‏های اوقات فراغت در قالب نظام صالحین انجام شده است.

مظاهری به تشکیل گروه سرود و تواشیح بسیج اشاره کرد و گفت:‌ در سال 90، گروه سرود و تواشیح پایگاه صاحب‏الامر بیش از 50 برنامه بزرگ را در سطح شهرستان و استان اجرا کرده‏اند و در مناسبت‏هایی نظیر ترور شهید احمدی‏روشن، سرود این پایگاه در وصف این شهید عزیز، از طریق وبلاگ‏ها و سایت این مجموعه در کل کشور توزیع شد.

فرمانده بسیج صاحب‏الامر(عج) سمنان گفت: در بخش محرومیت‏زدایی و کمک به بی‏بضاعت‏ها نیز گروه خاصی در بسیج صاحب‏الامر تشکیل شده و به صورت مستمر وضعیت مستضعفان منطقه بررسی شده و مشکلات آنها رفع می‏شود.

مظاهری با اشاره به اینکه بیش از 25 خانواده مستضعف زیر پوشش پایگاه هستند، بیان داشت: در پایان سال 90 بسته غذایی کاملی به همراه وجوه نقد در بین مستمندان و مستضعفان منطقه زیر پوشش توزیع شده است.

وی افزود: برای هر بسته بیش از یک میلیون ریال هزینه شده است که عمده این کمک‏ها توسط خیّران عضو بسیج تأمین شده است.

فرمانده بسیج صاحب‏الامر(عج) سمنان به فعالیت‏های علمی و پژوهشی پایگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه نشریه الکترونیک "رایحه وصال" و ایجاد سایت علمی فرهنگی صاحب‏الامر(عج) از جمله برنامه‏های مستمری است که توسط هسته علمی پژوهشی بسیج آماده می‏شود.

وی با بیان اینکه در کتابخانه بسیج برای همه سطوح دانش‏آموزان و دانشجویان، کتب کمک آموزشی فراهم شده است، افزود: بیش از 90 درصد بسیجیان فعال پایگاه وارد دانشگاه شده و در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

مظاهری بیان داشت: 86 نفر از بسیجیان عضو این پایگاه در مقطع کارشناسی تا دکترا تحصیل می‏کنند.

فرمانده بسیج صاحب‏الامر(عج) سمنان افزود: در حال حاضر، 12 حلقه صالحین در این پایگاه فعالیت می‏کنند و در همه مقاطع از ابتدایی تا پیش‌کسوتان فعال بوده و در طول هفته در پایگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 550 نفر عضو بسیج صاحب‏الامر(عج) سمنان هستند و این پایگاه دارای یک گردان عاشورا است.

به گزارش فارس، بسیج صاحب‏الامر(عج) سمنان پایگاه نمونه کشوری در سال 86 بوده و در سال 90 نیز به عنوان پایگاه نمونه استان سمنان انتخاب شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول