اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دفتر محیط زیست جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

زباله‌های تجزیه‌ناپذیر موجب کاهش باروری خاک می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده دفتر محیط زیست و کشاورزی پایدار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: استفاده از زباله‌های تجزیه‌ناپذیر در عرصه‌های کشاورزی علاوه بر آلودگی محیط زیست باعث کاهش قابل توجه حاصلخیزی و باروری خاک می‌شود.

زباله‌های تجزیه‌ناپذیر موجب کاهش باروری خاک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد بایبوردی صبح امروز در جمع مدیران جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه قسمت عمده این زباله‌ها کیسه‌های پلاستیکی و نایلونی هستند و معمولاً به طور وسیع در سطح طبیعت رهاسازی می‌شوند، اظهار کرد: این زباله‌ها به مرور زمان در اثر عوامل طبیعی مثل باد و باران وارد سیستم خاک می‌شوند و در جریان تبادل انرژی در خاک ایجاد اختلال می‌کنند و باعث افت قابل توجه تهویه و نفوذپذیری در خاک شده و در نهایت فعالیت‌های بیولوژیکی خاک به طور معنی‌داری کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بیولوژیکی در خاک که منشأ اثرات زیادی هستند، افزود: کرم‌های خاکی در نیمرخ خاک نقش غیرقابل انکاری دارند که وجود این زباله‌های بادوام مانع از حرکت و تحرک این کرم‌ها در خاک و ایفای نقش بیولوژیکی این کرم‌ها است.

بایبوردی با بیان اینکه تجمع این زباله‌ها در خاک، در نهایت باعث عقیم‌سازی و عدم تکثیر مطلوب این کرم‌ها می‌‌شود، گفت: این امر در نهایت صدمات جبران‌ناپذیری به وضعیت حاصلخیزی خاک و کشاورزی پایدار وارد می‌کند.

نماینده دفتر محیط زیست و کشاورزی پایدار سازمان جهادکشاورزی استان از همه هموطنان تقاضا کرد از هرگونه رهاسازی و تجمع زباله‌های پایدار نظیر کیسه‌های نایلونی و زباله در محیط زیست خودداری کنند تا علاوه بر آلودگی محیط زیست باعث کاهش حاصلخیزی و باروری خاک نشوند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول