اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف نهبندان خبر داد

برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع شاخص نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع شاخص این شهرستان خبر داد.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع شاخص نهبندان

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد الهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین اجرای صحیح نیت واقفان در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) سومین مراسم ویژه و باشکوه عزاداران فاطمی همزمان با سراسر کشور در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان با عنوان "سوگواره یاس نبوی" برگزار می‌شود.

وی، ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت را از اهم اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی دانست و تصریح کرد: ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به عنوان منشور بصیرت و دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقفین از دیگر اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی به شمار می‌رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان افزود: این مراسم در چهار بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان شهرستان شامل مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مزار امامزاده آقا سید علی(ع) و امامزاده سیدالحسین(ع) و بقعه شیخ علی موسی شهرستان برگزار می‌شود.

الهی یادآور شد: از چندین روز گذشته تمامی بقاع متبرکه این شهرستان سیاهپوش و اقدامات لازم برای برگزاری این مراسم انجام شده است.

وی با بیان اینکه بروشورهای تبلیغاتی و کار اطلاع‌رسانی در ارتباط با این طرح در بقاع متبرکه شهرستان انجام شده است، گفت: در حین برگزاری این مراسم پوشش خبری، تصویربرداری و مستندسازی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان اظهار داشت: ویژه‌نامه احسان ماندگار در حین برگزاری این مراسم در بین زائران و عزادارن فاطمی توزیع می‌شود.

الهی تصریح کرد: جامعه اسلامی امروزه نیاز به توجه و زنده ماندن فرهنگ‌ها و ارزش‌های اسلامی دارد و به همین منظور با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف از قبیل اقامه عزاداری برای ائمه معصومین(ع) باید سیره و منش آنان و فرهنگ‌های ارزشی را در جامعه ترویج و نهادینه سازیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول