اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام فاطمیه

پنجمین سوگواره «حدیث غربت» در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: پنجمین سوگواره «حدیث غربت» همزمان با ایام فاطمیه به مدت 10 روز در قم برگزار می‌شود.

پنجمین سوگواره «حدیث غربت» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پنجمین سوگواره حدیث غربت، مدیر اجرایی این جشنواره از برگزاری پنجمین سوگواره «حدیث غربت» همزمان با ایام فاطمیه در قم خبر داد و اظهار داشت: فعالیت‌های اجرایی این سوگواره از هفدهم فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) آغاز شده است.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را تعظیم شعائر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه سیدةالنسا‌العالمین حضرت فاطمه زهرا(ع) عنوان کرد و گفت: ساخت مجموعه تاریخی و مذهبی مدینه، نمایشگاه عکس، پاسخگویی به مسائل اعتقادی و شرعی و تبیین سیمای بانوان فاطمی از جمله بخش‌های پنجمین سوگواره حدیث غربت است.

سیدمحمد جدایی خاطر نشان کرد: مجموعه تاریخی و مذهبی مدینه شامل بخش‌های سقیفه بنی ساعده، باغ فدک، منازل انصار و مجاهدین، مسجدالنبی، کوچه‌های بنی هاشم، منزل حضرت زهرا(س)، منزل امام صادق(ع)، بیت‌الاحزان، نماد قبرستان بقیع و غرفه پاسخگویی به مسایل اعتقادی و شرعی است.

وی باغ فدک، نمایشگاه عکس سال‌های گذشته سوگواره حدیث غربت و تبیین سیمای بانوان فاطمی برای بازدیدکنندگان را از جمله بخش‌های جدید پنجمین سوگواره حدیث غربت برشمرد و یادآور شد: این سوگواره در زمینی به مساحتی بیش از 2 هزار مترمربع و به مدت 10 روز در جوار مسجد حضرت خدیجه در میدان معلم قم برپا خواهد شد.

مدیر اجرایی پنجمین سوگواره حدیث غربت ابراز داشت: این سوگواره طبق برنامه قرار است سی و یکم فروردین ماه افتتاح شود و طی 10 روز فعالیت خود از ساعت 18 تا 24 پذیرای تمام علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت باشد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول