اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

سوگواره نبوی ششم اردیبهشت ماه در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری سوگواره نبوی در روز ششم اردیبهشت ماه خبر داد.

سوگواره نبوی ششم اردیبهشت ماه در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سوگواره نبوی برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود، اظهار داشت: برنامه تدوین شده برای سوگواره نبوی با حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوگواره نبوی با حضور هیئت‌های عزاداری زنجان برگزار می‌شود، افزود: این برنامه با محوریت دو هیئت عزاداری فاطمیون و هیئت عزاداری رزمندگان از مقابل مسجد جامع زنجان آغاز و در امامزاده سیدابراهیم به پایان می‌رسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برنامه‌ریزی برای برگزاری سوگواره نبوی در 30 امامزاده خبر داد و گفت: این برنامه در هشت امامزاده به صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی تبدیل بقاع به قطب فرهنگی را از جمله اهداف برگزاری سوگواره نبوی دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف و عملیاتی کردن نیات واقفان از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

حجت‌الاسلام باقری ترویج سیره معصومین از جمله حضرت زهرا(س) را دیگر اهداف برگزاری این سوگواره اعلام کرد و گفت: در این راستا اوقاف اقدام به توزیع 15 هزار جلد خطبه فدکیه حضرت در بقاع متبرکه می‌کند.

وی از حضور 12 مبلغ در ایام فاطمیه در مراسم‌های برگزار شده خبر داد و افزود: شش مبلغ از قم و شش مبلغ نیز از داخل استان در برنامه سوگواره نبوی حضور می‌یابند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان زنجان ادامه داد: این طرح در 39 امامزاده، دو مسجد و همچنین حسینیه و زینبیه اعظم برگزار شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه ویژه تحویل سال در 12 امامزاده اضافه کرد: با تغییرات انجام شده این برنامه‌ها در 17 امامزاده برگزار شد.

حجت‌الاسلام باقری ادامه داد: در نوروز سال جاری 591 هزار و 200 نفر از اماکن مذهبی استان زنجان بازدید کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کلنگ‌زنی شش حلقه چاه عمیق برای آبیاری باغ‌های زیتون شهرستان طارم خبر داد و افزود: این چاه‌ها توسط شرکت ثقلین حفر می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان احیای امامزاده شماع را از دیگر برنامه‌های شاخص اداره کل اوقاف و امور خیریه اعلام کرد و گفت: این امامزاده در دبیرستان شریعتی زنجان قرار دارد.

انتهای پیام/و۲۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول