اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با ایام فاطمیه

مراسم "10 روز، 10 تعزیه" در شاهرود برپا می‏شود

خبرگزاری فارس: مراسم "10 روز، 10 تعزیه" به مناسبت ایام فاطمیه در کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار می‏شود.

مراسم "10 روز، 10 تعزیه" در شاهرود برپا می‏شود

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شاهرود با اعلام این خبر اظهار کرد: این برنامه دومین فعالیت مهم خانه هنر شهید "نادری" است که با دعوت از گروه‏های تعزیه فعال شهرستان هر روز در کانون بسیج اجرا می‏شود.

حمید دامغانی به هدف برگزاری این مراسم اشاره کرد و افزود: اهمیت و ارزش تعزیه در فرهنگ شیعه تا آنجاست که به عنوان بلندگویی برای نشر تفکرات شیعه مورد استفاده بوده است، اما این هنر اصیل مدتی است که مورد بی‏مهری قرار گرفته است.

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود تصریح کرد: با توجه به اینکه گرامیداشت شهادت حضرت زهرا(س) مورد تأکید همه بزرگان و مراجع است، تلاش شد تا در ایام فاطمیه نمایش 10 روز، 10 تعزیه نیز برگزار شود.

وی در ادامه گفت: پس از شناسایی گروه‏های نمایشی تعزیه شهرستان، از آنها دعوت شد تا هر گروه یک برنامه را انجام دهند و در مدت 10 روز، 10 گروه تعزیه از نقاط مختلف شهرستان شاهرود در کانون جوانان بسیج تا روز شهادت حضرت زهرا(س) به اجرای تعزیه می‏پردازند.

دامغانی در پایان با قدردانی از فرمانده سپاه شاهرود افزود: این طرح با حمایت‏های فرماندهی و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شاهرود فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود یادآور شد: گروه‏های دعوت شده از روستاهای کالپوش، نردین، قلعه آقا عبدالله، خیج، جیلان، دیزج و شهرهای شاهرود، بسطام و رویان هستند و به اجرای تعزیه‏های واقعه عاشورا، اسارت اهل بیت، شهادت حضرت رقیه(س)، شهادت حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و ذبح حضرت اسماعیل می‏پردازند.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول