اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب منطقه‌ای نیر:

68 میلیون متر مکعب آب پشت سد یامچی ذخیره شد

خبرگزاری فارس: رئیس امور آب منطقه‌ای شهرستان نیر گفت: هم‌اکنون بیش از 68 میلیون متر‌مکعب آب در پشت سد یامچی ذخیره‌سازی شده است.

68 میلیون متر مکعب آب پشت سد یامچی ذخیره شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سلیمی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه پایاب سد یامچی اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و ذخیره مناسب آبی در فصل زمستان میزان آب پشت سد یامچی نسبت به سال گذشته 13 میلیون متر‌مکعب افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در صورت استمرار شرایط جوی و بارش‌های منطقه‌ای در هفته آینده آب پشت این سد سرریز شود.

رئیس امور آب منطقه‌ای شهرستان نیر ظرفیت سد یامچی را 80 میلیون متر‌مکعب اعلام کرد و گفت: این افزایش اسباب خوشحالی کشاورزان را فراهم کرده و آنها را به یک سال زراعی پر‌محصول امیدوار کرده است.

سلیمی یادآور شد: آب استحصال شده از سد یامچی برای مصارف آب شرب اردبیل و سرعین اختصاص یافته و 7 هزار هکتار از پایاب سد را نیز سیراب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علاوه بر افزایش ذخیره آب در پشت سد یامچی به دنبال بارش‌های اخیر آب پشت سد سبلان مشگین‌شهر نیز که بیش از ظرفیت در نظر گرفته شده است سرریز شده و اسباب برخی مشکلات را برای کشاورزان و زارعان منطقه به دنبال داشته است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز با پیش‌بینی اینکه در روزهای آینده بارش‌ها به شکل رگباری و مقطعی ادامه پیدا می‌کند بیشترین بارش باران در 24 ساعت گذشته با 38 میلی‌متر در نمین اتفاق افتاده است به طوری که خنک‌ترین شهر استان نیز با 4 درجه سانتی‌گراد نمین بوده و بیله‌سوار نیز با 25 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بوده است.

 

آغاز مطالعات پنج سد در کوثر

فرماندار شهرستان کوثر نیز در جریان بازدید از مناطق خسارت دیده از سیل اظهار داشت: مطالعات پنج سد با هدف آبیاری 600 هکتار از باغات منطقه آغاز شده و نیمه اول امسال به پایان می‌رسد.

سعد الله رئیس‌ساداتی اظهار داشت: با این اقدامات در کنار مکانیزه کردن تولید و آبیاری افزایش تولید و اشتغال نیز محقق می‌شود.

وی از احداث استخر ذخیره آب کشاورزی روستای آفتابه بخش مرکزی کوثر خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار 2 میلیون ریال اجرایی می‌شود.

*** ویژگی این استخر‌ را استفاده بهتر از آب، جلوگیری از هدر رفت آن، افزایش راندمان آبیاری و پرورش آبزیان اعلام کرد.

رئیس‌ساداتی یادآور شد: این استخر قابلیت ذخیره 18 هزار متر‌مکعب آب را دارد و قادر است 18 هکتار از اراضی منطقه را نیز تغذیه کند.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: این شهرستان 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که 26 هزار هکتار آن به شکل محصولات زراعی، 3 هزار هکتار زیر کشت محصولات باغی رفته و 11 هزار هکتار نیز به شکل آیش است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول