اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد:

ساخت 5 سد بزرگ در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: هم اکنون عملیات احداث پنج سد بزرگ در نقاط مختلف استان اردبیل در دست اقدام است.

ساخت 5 سد بزرگ در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب و خاک اردبیل اظهار داشت: نمونه‌ای  از این سدها شامل گیوی، امارت، بفراجرد و کله‌سر است به طوری که در کنار تلاش برای احداث و تکمیل این سدها مطالعه ساخت 21 سد نیز در دست اقدام است.
وی حجم سدهای احداث شده را یادآور شد و گفت: هم اکنون 41 سد در استان اردبیل با حجم تنظیمی 307 میلیون متر مکعب در جای جای استان اردبیل در حال بهره‌برداری است که با افزوده ‌شدن 210 میلیون متر مکعب حجم تنظیمی برای سدهای در حال احداث در سال‌های آینده شاهد رفع بسیاری از مشکلات در حوزه آب و خاک خواهیم بود.
این مسئول بیان داشت: ‌در دو حوزه قزل‌اوزن و بالهارود سدهای مختلفی در حال مطالعه و احداث است به طوری که پنج سد در حوزه بالهارود و هشت سد در حوزه درزه‌رود در محدوده گرمی و پارس‌آباد هم اکنون مراحل اجرایی را سپری می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه سخنان خود به افزایش بارش ها در سال جاری زراعی اشاره کرد و گفت:‌ در سه ماه پاییز امسال میزان بارش نسبت به سال گذشته پنج برابر افزایش یافته به طوری که اکثر رودخانه‌ها و روان آب‌های ما در حال بهره‌برداری بهینه است.
وی بیان داشت: بعد از سپری شدن یک دوره خشکسالی در سال گذشته، امسال افزایش حجم ورودی آب به سدها را به میزان 220 درصد کاهش دادیم.
این مسئول در پایان سخنان خود از حجم مناسب ذخیره‌سازی آب در پشت سدها خبر داد و گفت: میزان ذخیره آب در پشت سدهای ما بیش از دو برابر افزایش یافته و همین روند را امیدواریم در فصل زمستان نیز شاهد باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول