اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای 3 طرح سد مخزنی

پرونده سدسازی گلستان بسته می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: در برنامه جامع سدسازی سه سد دیگر باقی است و مراحل فرآیند مطالعات آن پیگیری می‎شود که با اجرای آن پرونده سدسازی گلستان بسته خواهد ‎شد.

پرونده سدسازی گلستان بسته می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ایرج حیدریان بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه رسمی ستاد مدیریت بحران استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: سه سد شصت کلاته، رامیان و ناری‎حاجی‎سو از جمله سدهای مطالعاتی باقیمانده در برنامه جامع سدسازی استان گلستان است.

وی به هدف‎گیری‎هایی که در سدسازی استان شده اشاره کرد و افزود: در گلستان 13 سد مخزنی قابل بهره‎برداری، سه سد در حال اجرا و دو سد مخزنی دیگر نیز در پیوست قانون قرار دارد که امیدواریم به مرحله اجرا برسد و از جمله طرح‎هایی است که 20 سال مورد مطالعه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان با بیان اینکه سدسازی نیاز به منابع مالی قوی دارد اذعان کرد: حوزه گمیشان از جمله حوزه‎هایی است که واقعا برای آن هزینه شده و اجرای آن علاوه بر اعتبارات استانی از اعتبارات ملی نیز کمک گرفته شده است.

به گفته حیدریان حوزه گمیشان از حوزه‎هایی بوده که 2 میلیارد تومان بدهی داشته است.

وی تاکید کرد: لایروبی باید به طور مستمر انجام شود تا مادامی که فعالیت‎های آبخیزداری در سرشاخه‎ها به درستی صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان با بیان اینکه رسوب در پایین‎دست قابل کنترل است یادآور شد: باید فعالیت‎های آبخیزداری، آبخوان‎داری و سیلاب‎دشت به صورت زنجیره‎ای به یکدیگر متصل شوند و چنانچه این اتصال همزمان صورت نگیرد مشکلاتی را خواهیم داشت.

حیدریان در خصوص راه‎سازی آب عنوان کرد: این برنامه به صورت مستمر انجام می‎شود که با هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران، بخشداران، نمایندگان آنها و جهاد کشاورزی صورت گرفته است. 

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول