اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهرنگ:

روستاهای بخش مرکزی کوهرنگ گازدار می‎شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: در سال‌ جاری عملیات گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

روستاهای بخش مرکزی کوهرنگ گازدار می‎شوند

یدالله خالدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: اتمام گازرسانی به تمامی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان به جز روستاهای دهستان موگویی از اولویت‌های کاری این مدیریت است.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت توسعه‏ روستاهای این شهرستان، گفت: شواهد و تجربیات موجود نشان می‏‌دهد با وجود اجرای بیش از هشت برنامه‏ توسعه در کشور، نسبت به حق توسعه یافتگی استان‏‎ها و مکان‏‎های روستایی به تناسب سهم، جایگاه و کارکرد آنها در کشور کم توجهی شده است.

خالدی با بیان اینکه حوزه‌‏های روستایی در بستری کاملاً نابرابر از جهت دسترسی به فرصت‏‎ها، منابع و منافع حاصل از رشد و توسعه قرار گرفته‎‏اند، گفت: از این رو تلاش برای کاستن از عدم توازن‏‎های اجتماعی، فرهنگی و سرزمینی و در جهت تعدیل نابرابری میان شهر و روستا از حیث فرصت‏‎ها، منابع و منافع، ضرورتی اساسی و اجتناب‏‎ناپذیر به شمار می‏‎رود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: نقش روستاییان و کشاورزان در تولید محصولات غذایی و کشاورزی از دیگر ضرورت‏‏‎های توسعه روستایی است.

وی تصریح کرد: طبق بررسی‏‎های انجام شده، بیش از 80 درصد فعالیت‏‎ها و تولیدات کشاورزی مربوط به روستاهاست، و با در نظر گرفتن این نکته که امنیت غذایی، امروزه از اهداف مهم توسعه‏ پایدار به شمار می‏‎رود، ضرورت و اهمیت توسعه‏ روستایی بیشتر می‏‎شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول