اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 18 سال معلق ماندن

آزمایشگاهیان منتظر احیای مجدد مقطع دکترای علوم آزمایشگاهی هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره جامع آزمایشگاه‌های بالینی ایران گفت: آزمایشگاهیان امروز منتظر احیای مجدد مقطع دکترای علوم آزمایشگاهی پس از 18 سال معلق ماندن، هستند.

آزمایشگاهیان منتظر احیای مجدد مقطع دکترای علوم آزمایشگاهی هستند

حسن قجاوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در گذشته آزمایشگاهیان به طور مستقیم  از مقطع کارشناسی و یا کاردانی به مقطع دکترای علوم آزمایشگاهی راه پیدا می‌کردند، اما این در حالی است که از سال 1372 ادامه تحصیل برای این گروه به مقطع دکترای علوم آزمایشگاهی به تعلیق افتاد.

وی با اشاره به اینکه بنا به دلایلی نمی‏توانم دلیل به تعویق افتادن 18 ساله مقطع دکترای علوم آزمایشگاهی برای آزمایشگاهیان را توضیح دهم، بیان داشت: ادامه تحصیل به مقاطع دکترا و بالاتر از اهداف اصلی جامع آزمایشگاهیان بالینی ایران است.

عضو هیئت مدیره جامع آزمایشگاه‌های بالینی ایران تصریح کرد: اگر چه در حال حاضر دانشجویان مقطع کارشناسی یا کاردانی علوم آزمایشگاهی می‏توانند در یکی از شاخه‏های تک‌رشته‏ای علوم آزمایشگاهی به مقطع دکترا راه یابند اما این در حالی که بسیاری از آنها خواستار شرکت در مقطع دکترای رشته علوم آزمایشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاهیان انتظار دارند که آنها هم مشمول قانون ارتقای بهره‌وری شوند، اضافه کرد: تشکیل نظام برای اعضای آزمایشگاهی از دیگر اهداف هیئت مدیره جامع آزمایشگاهیان بالینی ایران است.

عضو هیئت مدیره جامع آزمایشگاه‌های بالینی ایران تصریح کرد: در سال 76 قانون سختی کار برای تکنسین‏های آزمایشگاهی در حالی به تصویب رسید که امروز دیگر تکنسینی در علوم آزمایشگاهی وجود ندارد.

وی افزود: تکنسین علوم آزمایشگاهی به افرادی اطلاق می‏شد که تمام آنها از راه تجربی وارد حوزه کار شده بودند که امروز بیشتر این افراد بازنشسته شده‌اند.

قجاوند ادامه داد: چندین سال است که به دنبال تصویب قانون سختی کار برای تمام کارکنان علوم آزمایشگاهی هستیم اما هنوز اقدامی در راستای اجرای آن صورت نگرفته است.

وی گفت: اگر چه اکنون وزارت بهداشت با سختی کار شاغلان  آزمایشگاهی موافقت کرده است اما برای به اجرا درآمدن آن نیاز به موافقت به معاونت نیروی انسانی رئیس جمهوری است که هنوز پاسخی از آنها به این قانون داده نشده است.

عضو هیئت مدیره جامع آزمایشگاه‌های بالینی ایران افزود: اعضای جامع آزمایشگاهیان ایران خواستار موافقت معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری با اجرای قانون سختی کار علوم آزمایشگاهی هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با هفته سلامت، پروانه جامع آزمایشگاه‏های بالینی کشور صادر و به صورت رسمی کار خود را آغاز کردند، ادامه داد: انتخابات اعضای هئیت مدیره جامع علوم آزمایشگاهیان بالینی کشور در حالی اواخر خردادماه سال گذشته با حضور 25 استان در شهرکرد برگزار و 11 نفر از سراسر کشور برگزیده شدند که تا پایان سال، مجوز فعالیت آنها در اسفندماه مورد تأیید قرار گرفت.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول