اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد هرمزگان خبر داد

راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع نفت در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: طی دور چهارم سفر هیئت دولت به هرمزگان این اداره موظف به راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع نفت در بندرعباس و واگذاری آزمایشگاه‌های تحت نظر خود به بخش خصوصی شده است.

راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع نفت در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس عیسی باقرزاده پیش از ظهر امروز در نشستی در رابطه به سفر چهارم کابینه دولت به هرمزگان ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه درخواست‌های در اختیار قرارگیری زمین برای راه‌اندازی شرکت‌های غیردولتی متقاضی تأسیس آزمایشگاه‌های استاندارد در محدوده بندر شهید رجایی مورد موافقت بنادر هرمزگان قرار گرفته، گفت: به دلیل حجم واردات و صادرات کالا از این بندر فعالیت‌های نظارتی در حوزه استاندارد از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

این مسئول با اشاره به مصوبات و تصمیمات اخیر دولت پیرامون اداره استاندارد عنوان کرد: یکی از این مصوبات این است که اداره استاندارد موظف به تسریع در واگذاری آزمایشگاه‌های استاندارد خود به بخش غیردولتی شده است.

مدیر کل استاندارد هرمزگان در ادامه بیان داشت: هم‌چنین این اداره کل موظف به راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع استاندارد نفت در بندرعباس شده که می‌تواند در صورت راه‌اندازی به ظرفیتی قابل توجه در تمام حوزه‌ها برای هرمزگان تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه بنادر و افزایش صادرات و واردات کالا، تولید سرمایه و ایجاد اشتغال بیشتر را به دنبال خواهد داشت، متذکر شد: هم‌چنین در این سفر به منظور تصمیم‌گیری سریع و تسهیل در واردات و صادرات، سطح اختیارات مدیران کل گمرک، بنادر و دریانوردی و استاندارد نیز ارتقاء داده شده است.

طبق آمار موجود بیش از 60 صادرات و واردات کشور از طریق بنادر هرمزگان و به ویژه بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد به همین دلیل در این استان بخش‌های نظارتی و تحقیقاتی پیرامون کیفیت کالاها از اهمیت قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول