اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی:

شخصیت حضرت فاطمه جهانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: شخصیت حضرت فاطمه (س) فراگیر و جهانی بوده و اختصاص به فرهنگ، دین یا نژاد خاصی ندارد.

شخصیت حضرت فاطمه جهانی است

مریم دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی ‌دو عالم و بهترین الگو برای همه زنان مسلمان است.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) سرچشمه تمامی زنان عالم است افزود: باید از ویژگی‌ها و خصوصیات بارز این بانوی بزرگ درس و سرمشق بگیریم چرا که ابعاد اخلاقی و سلوک حضرت زهرا(س) از جمله نحوه عبادت و اخلاص ایشان آموزه‌ای فراگیر است و شخصیت آن حضرت نیز جهانی بوده و اختصاص به فرهنگ، دین یا نژاد خاصی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت حجاب در اسلام افزود: ضرورت حجاب نص قرآن و دین مبین اسلام بوده و مطابق با سیره زنان پاکدامن اسلام از جمله حضرت زهرا(س) است از این رو زنان در جامعه امروز باید بیش از پیش در راستای حفظ حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند.

دهقان با بیان اینکه این بانوی بزرگوار به دلیل تقوا و عبادت، چنین تقربی به ذات حق پیدا کرده، که سراسر عالم وجود به چنین بانویی افتخار می‌کنند اضافه کرد:  حضور اجتماعی و سیاسی زنان منافاتی با رعایت حجاب اسلامی ندارد چرا که حضرت زهرا(س) با حفظ حجاب و عفافی حضوری فعال در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی داشت و این امر درس بزرگی برای زنان جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه تنها اولیا و انبیای الهی عظمت حضرت زهرا (س) را درک می‌کنند تصریح کرد: صداقت، نجابت، تقوا، ایمان و درستکاری از جمله بارزترین ویژگی‌های این بانوی بزرگوار است.

این مسئول با اشاره به جایگاه ارزشمند دین مبین اسلام به زن بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) به عنوان نخستین فرد در جامعه اسلامی، نگاه محترمانه‌ای به زنان و دختران داشت و این نگاه ارزشمند سبب شد تا زن از منجلاب حقارت بیرون کشیده شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: زنان و دختران جامعه امروز می‌توانند با تاسی از حضرت فاطمه (س) جامعه را از نگاه نامحرمان و آسیب‌های اجتماعی حفظ کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول