اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهای 27 و 28 اردیبهشت سال جاری

همایش ‌میرفندرسکی در گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: همایش میرفندرسکی ‌به طور مشترک با ‌اصفهان روزهای‌ 27 و 28 اردیبهشت ‎ماه سال‎ جاری در دانشگاه آزاد ‌‌آزادشهر برگزار می‌شود.

همایش ‌میرفندرسکی در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ‌اظهار داشت: روستای فندرسک منطقه‎ای در حوزه شهرستان رامیان است که حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی نزدیک به 10 سال در این روستا زندگی کرده است که نخستین بنیاد علمی‎ ـ پژوهشی میرفندرسکی با اعلام آمادگی مردم این سامان و تهیه زمین مورد نیاز کلنگ‎زنی می‎شود.

وی افزود: با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه کتب و ملزومات مورد نیاز این مجموعه فرهنگی فراهم می‎شود تا این بنیاد به عنوان مرجعی برای محققان داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه مفاخر هر کشور به عنوان شناسنامه معنادار آن جامعه محسوب می‎شوند، خاطرنشان کرد: استان گلستان این افتخار را دارد تا میزبان همایش ملی و کشوری حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی شود.

منتظری عنوان کرد: امسال به طور اختصاصی همایش میرفندرسکی را به طور مشترک با استان اصفهان در گرگان برگزار خواهیم کرد.

به گفته وی برگزارکنندگان این همایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن مفاخر کشور، مرکز نشر و توسعه آثار فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و استانداری استان گلستان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان زمان برگزاری این همایش را 27 و 28 اردیبهشت ‎ماه سال‎ جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر عنوان کرد.

منتظری در خصوص برنامه‎های این همایش ابراز داشت: این همایش با پیام مقام معظم رهبری کار خود را آغاز می‎کند و سخنرانی‎های این همایش نیز در قالب دو بخش تصویری و حضوری خواهد بود.

وی بیان داشت: در سخنرانی تصویری از چهره‎های علمی و فقاهتی کشور حضرت آیت‎الله جوادی آملی، حضرت آیت‎الله علوی گرگانی و حضرت آیت‎الله حائری شیرازی بهره‎مند خواهیم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد: در سخنرانی تصویری نیز ابعاد شخصیتی حکیم میرفندرسکی مورد توجه قرار می‎گیرد.

منتظری یادآور شد: ارائه مقالات علمی توسط برگزیدگان از بخش‎های دیگر این همایش است همچنین ارائه 12 مقاله برتر را به صورت پوستر در طی دو روز در این همایش شاهد خواهیم بود.

وی ابراز داشت: موسیقی و سمفونی میرفندرسکی نیز از کارهای جدیدی است که در این همایش برای نخستین بار اتفاق می‎افتد که هنرمندان گرگانی و کشوری به عنوان یک کار تولیدی اقدام به اجرا می‎کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار داشت: اختتامیه همایش میرفندرسکی با حضور حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر 28 اردیبهشت‎ماه سال‎جاری از ساعت 16 الی 18 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر برگزار خواهد  شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول