اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قیروکارزین:

حمایت از تولید ملی را عملیاتی کنیم

خبرگزاری فارس: فرماندار قیروکارزین گفت: حمایت از تولید ملی نباید یک شعار تلقی شده و به صورت عملیاتی در تمام عرصه‌ها دنبال شود.

حمایت از تولید ملی را عملیاتی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین عبدالحسن صمدنژاد صبح امروز جلسه در کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان اظهار داشت: قسمت عمده‌ای از تولید ملی در بخش کشاورزی قیروکارزین صورت می‌گیرد که شامل محصولات باغی، زراعی و دامی می‌شود و طیف وسیعی از مردم در این بخش اشتغال دارند.

وی افزود: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و به‌کارگیری توان بالای علمی شهرستان در این بخش و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت همراه با ارائه راهکار و برنامه‌ریزی صحیح باعث رونق بخش کشاورزی و رشد اقتصادی شهرستان شویم.

صمدنژاد با بیان اینکه نباید حمایت از تولید ملی به عنوان یک شعار تلقی شده و به صورت عملیاتی در تمام عرصه‌ها دنبال شود تصریح کرد: حمایت از تولید ملی و دستیابی به اهداف در بخش کشاورزی تنها با افزایش ادوات و ماشین‌آلات صورت نمی‌گیرد و باید مدیر در این بخش از توان و ویژگی‌های مجموعه خود اطلاعات صحیح و دقیقی داشته باشد.

این مقام مسئول ابراز داشت: با توجه به اثرگذاری ویژه اقلیم و شرایط آب و هوایی در بخش کشاورزی، استفاده از علوم روز، روشَ‌های جدید کشت برای استفاده بهینه از آب و خاک، به کارگیری تجارب در بحث فنی و بهره‌گیری از ماشین‌آلات مدرن کشاورزی از راهکارهای تقویت این بخش در قیروکارزین است.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به رتبه نخست قیروکارزین در تولید لیموشیرین و لیموترش کشور، تولید سایر مرکبات و همچنین تولید عمده انواع خرما و بسیاری از محصولات متنوع زراعی در قیروکارزین بیان داشت: باید از سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت ویژه صورت گیرد و سرمایه‌گذار ایرانی در این بخش به عنوان یکی از بخش‌های با ظرفیت بالای تولید سرمایه‌گذاری کند تا ضمن کسب منفعت سبب رونق تولید ملی، ایجاد اشتغال و پیشرفت اقتصادی کشور شود.

وی در پایان افزود: با توجه به حاکمیت اقتصادی بخش کشاورزی در قیروکارزین بهترین نتیجه برای  ارتقای تولید ملی زمانی حاصل می‌شود که با استفاده مطلوب از توان و مشارکت مردمی و دانش کشاورزی در شهرستان به ارقام و اعداد مشهود و قابل توجه دست پیدا کنیم.

به گزارش فارس، در این جلسه اجرای طرح کاداستر در قیروکارزین که شامل شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی و مستندسازی املاک کشاورزان می‌شود مورد بررسی قرار گرفت و همچنین موضوع بیمه محصولات باغی و زراعی، پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی، تسهیلات بانکی بخش کشاورزی و سایر مسائل مربوط به این بخش با حضور مسؤلان مربوطه بررسی شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول