اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

همدلی برادران شیعه و سنی مهم‌ترین عامل توسعه درمیان است

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: وحدت و همدلی برادران شیعه و سنی مهم‌ترین عامل توسعه همه‌جانبه، پیشرفت و رشد و تعالی شهرستان درمیان است.

همدلی برادران شیعه و سنی مهم‌ترین عامل توسعه درمیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست اندیشمندان تشیع و تسنن خراسان‌جنوبی در درمیان اظهار داشت: برخورداری از تنوع قومی و مذهبی گسترده یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرهنگی شهرستان درمیان به شمار می‌رود.

وی گفت: درمیان به واسطه وحدت ناگسستنی بین برادران شیعه و سنی خود نمونه عینی وحدت و انسجام اسلامی است که این ویژگی برجسته نتیجه برخورداری شهرستان از فرهنگ غنی و اصیل ایرانی، اسلامی است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه مرزنشینان غیور شهرستان درمیان با حضور پرشور و گسترده در صحنه‌های مختلف پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان نظام داده‌اند و همواره پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب به نمایش گذاشته‌اند، گفت: وحدت و پکپارچگی مرزنشینان شهرستان درمیان سد محکمی در مقابل نفوذ بیگانگان است.

براتی گفت: توسعه فضای وحدت و همدلی موجود موضوعی است که در گرو برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح منابع فرهنگی است که باید متولیان بخش فرهنگ بر روی آن تمرکز کنند.

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز ضمن تشریح پیشینه و انگیزه تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: بیداری اسلامی و خیزش ملت‌های اسلامی محصول تقریب مذاهب و تلاش و درخشش شخصیت‌های تقریبی این کشورها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی با بیان اینکه امروز در غرب تحلیل‌هایی در رابطه با رخدادهای منطقه ارائه می‌شود که سعی دارد انگیزه‌های این نهضت‌های مردمی را تحریف کند، گفت: خواسته‌های اصلی ملت‌ها در کشورهای اسلامی، عمدتا بر مبنای انگیزه‌های دینی و مذهبی است و این نهضت‌های مردمی در واقع، نمود و جلوه‌ای از بیداری اسلامی هستند که رو به گسترش هستند.

وی گفت: امروز در جهان اسلام چشم به ایران اسلامی دوخته شده و هر چه در جامعه اسلامی ما، پیوند میان شیعه و سنی بالاتر باشد، مسیر فعالیت‌های تقریبی در جهان اسلام نیز با قدرت بیشتری طی خواهد شد.

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی، گفت: استعمار جدید و قدیم به دنبال تفرقه‌افکنی در امت اسلام بوده و هستند و می‌خواهند با ایجاد جدایی و اختلاف میان کشورهای اسلامی، راه سلطه‌جویی بر آنها را هموار سازند.

موسوی، تقریب مذاهب با اشاره به اینکه راه وحدت، مسیر حفظ و تقویت مشترکات است، تصریح کرد: توهین به مقدسات یکدیگر دور از تفکر تقریب است لذا با حفظ مشترکات، جامعه اسلامی به قدرتی بزرگ در برابر نظام سلطه جهانی مبدل می‌شود.

وی با اینکه هدف از تقریب بین مذاهب اسلامی، محو دیوار حائل و جنگ با تفکر الحادی تکفیر است، گفت: بدون شک، تقریب بین مذاهب می‌تواند سوء‌تفاهم‌ها و شبهات و نکات مبهم میان طرفین را حل کند و مبنای روابط انسانی و فرهنگی میان امت اسلامی باشد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول