اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

شیخ ثابت شفیقی علمدار وحدت شیعه و سنی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: شیخ ثابت شفیقی از شخصیت‌های برجسته اهل تسنن منادی وحدت و علمدار اتحاد اهل تسنن و تشیع بود.

شیخ ثابت شفیقی علمدار وحدت شیعه و سنی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام سید حسن عاملی شنبه شب با صدور پیامی به مناسبت درگذشت امام جمعه فقید عنبران اظهار داشت: ما در سوگ عالم فرهیخته و شخصیت معنوی، عرفانی، ادبی و صاحب ذکر قرار گرفته‌ایم که محبت او به اهل بیت عصمت و طهارت ثابت شده بود.

وی به هدایت‌ها و مدیریت اجتماعی و همراهی مردم این شخصیت بزرگوار اشاره کرد و افزود: این شخصیت وارسته با درایت و تدبیر خود سعی کرد مشعل‌دار وحدت و حاکمیت معنویت در جامعه باشد و به رغم تلاش بسیاری از انسان‌های زبون در ایجاد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع آنها را به پرهیز از مجادله و دودستگی دعوت می‌کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از این پیام این شخصیت وارسته را وصف کامل در همراهی تمام عیار امام راحل و مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: شیخ ثابت شفیقی جزو موالیان نظام اسلامی و معتقدان به دستاوردهای انقلاب بود و با تمام توان در پیشرفت منطقه عنبران کوشید و به عنوان یک چهره علمی حق بزرگی بر گردن همه اهالی استان دارد.

عاملی گفت: امام جمعه سابق عنبران همیشه دغدغه مردم را داشت و همیشه سعی می‌کرد در نزدیکی به مردم زیست ساده و بی‌آلایش داشته باشد که این امر سبب شد تا قلب‌ها را تسخیر کرده و اسباب شیفتگی دیگران را به خود فراهم آورد.

وی در ادامه این پیام تداوم اندیشه پاک، حسن خلق و شخصیت علمی این عالم وارسته را به نسل آینده ضروری توصیف کرد و ادامه داد: وی از هر موقعیتی برای وحدت امت حول ولایت استفاده می‌کرد و خود را از موالیان مکتب اسلام، اخلاق و معنویت به دست آمده می‌دانست.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: امام جمعه سابق عنبران تمام زندگی خود را وقف رشد و بالندگی فرهنگ و حرکت رو به جلوی مردم کرد و هیچ چیز برای او شیرین‌تر از اقدام وحدت‌آفرین در جامعه نبود.

عاملی در پایان این پیام با عرض تسلیت درگذشت این عالم وارسته برای درگذشته علو درجات و بازماندگان تسلی مسئلت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شیخ ثابت شفیقی امام جمعه سابق شهر سنی‌نشین عنبران  بعد از سال‌ها هدایت و مسندداری راهنمایی مردم در سن 97 سالگی دار فانی را وداع گفت و امروز با حضور آحاد مردم پیکر او تا منزلگاه ابدی تشییع شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول