اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ابرکوه:

ولایت‌پذیری تنها رمز دست‌یابی به وحدت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: همه باید به ریسمان ولایت چنگ بزنیم، زیرا تنها راه وحدت و پیشبرد اهداف ولایت‌پذیری است.

ولایت‌پذیری تنها رمز دست‌یابی به وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: به لطف خدا شاهد استمرار جریان بیداری اسلامی به ویژه در بحرین و عربستان سعودی هستیم.

وی افزود: ملت زجر کشیده و به پا خاسته بحرین در برابر اوج بی‌رحمی و سفاکی رژیم آل‌خلیفه هم‌چنان مقاومت می‌کند و بر مواضع حق‌طلبانه خود تا سرنگونی عُمّال آمریکا و اسرائیل که حاکم بر این کشور کوچک شیعه‌نشین هستند، ادامه می‌دهند.

حسینی خاطرنشان کرد: اعتصاب غذای عبدالهادی الخواجه مبارز انقلابی بحرین، که نزدیک به 60 روز است ادامه دارد، پرده از اوج قساوت این احکام سرسپرده برداشت.

وی بیان کرد: امروز بار دیگر مردم بحرین با تظاهرات گسترده خود فریاد حق‌طلبانه خود را به گوش مردم جهان خواهند رساند و در عربستان نیز اقلیت مظلوم شیعه اعتراضات خود علیه خودکامگان آل‌سعود را شدت بخشیده‌اند و بر لزوم اصلاحات سیاسی حکومت وهابی‌ها تأکید خواهند کرد.

حسینی عنوان کرد: جریان سوریه جریان جدای از جریان بیداری اسلامی است، زیرا جریان بیداری اسلامی در تقابل با زیاده‌خواهان و استعمارگران است که با هدف ستم‌سوزی و ظالم‌ستیزی صورت می‌گیرد، اما در سوریه شاهد تقابل جریان تروریستی مورد حمایت آمریکا و اسرائیل با مردم و حکومت سوریه هستیم که هدفشان شکستن خط مقدم مبارزه با اسرائیل است که به طور قطع سرانجامی جز خفت و ناکامی نخواهد داشت.

وی با اشاره به دیدار رهبری با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و توصیه‌های حکیمانه ایشان افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام، جایگاهی حساس دارد از این‌رو باید اصول کلیات نظام را در مبانی عزت، حکمت و مصلحت، معتقدانه باور داشته باشند و رمز اقتدار نظام اسلامی را که حضرت امام و مقام معظم رهبری در وحدت امت اسلامی می‌دانند، باور داشته باشند و بدانند که رمز وحدت نیز ولایت‌پذیری است.

حسینی خاطرنشان کرد: "واعتصمو بحبل‌الله جمیعا"  است که وحدت‌آفرین است و امروز حبل‌الله، ولایت‌فقیه است و این اعتقاد راستین ایجاب می‌کند که در تمام اصول و مبانی و خط‌مشی کشور و برنامه‌ریزی برای سیاستگذاری‌های داخلی و خارجی باید منتظر مواضع ولی‌امر باشیم، نه اینکه از ولایت جلو زده و مصلحت را در گفت‌وگوی با دشمن بی‌منطق و شماره یک جهان اسلام بدانیم.

وی هم‌چنین از وضعیت حجاب در جامعه انتقاد کرد.

حسینی افزود: من سعی می‌کنم تا ناچار نشوم به تهران بروم زیرا خجالت می‌کشم در پایتخت جمهوری اسلامی راه بروم و خجالت می‌کشم در فرودگاه، ترمینال، خیابان‌ها و حواشی پارک‌ها حرکت کنم و متأسفانه در این دوران نیز که باید دوران حاکمیت اصول و ارزش‌ها باشد، شعارها بیشتر از عمل به چشم می‌آید.

وی هم‌چنین با اشاره به فرارسیدن روز ارتش افزود: ارتش در دفع شرارت‌های دشمن و حفظ نظام سابقه‌ای درخشان دارد و با فرمانبری از فرماندهی معظم کل قوا، توانمندی‌های خود به ویژه در رزمایش‌های پیاپی در عرصه‌های هوا و زمین و دریا را به نمایش گذارده و موجبات عزت و اقتدار و افتخار میهن اسلامی را فراهم کرده است.

گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دیگر محورهای صحبت‌های امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول