اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خواستار شد

وحدت‌ را با شرکت در نماز جمعه تمرین کنیم / تقویت مصلاهای نماز جمعه توسط دولت

خبرگزاری فارس: تقویت مصلاهای نماز جمعه توسط دولت خواستار تقویت مصلاهای نماز جمعه توسط دولت شد.

وحدت‌ را با شرکت در نماز جمعه تمرین کنیم / تقویت مصلاهای نماز جمعه توسط دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی ظهر امروز در دیدار با امام جمعه و مسئولان شهری آبادان که در محل حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده امام راحل "کار کردن در آبادان ثواب شهادت را دارد".

وی افزود: از اینکه توفیق شد امروز در جمع آبادانی‌ها باشم بسیار خرسند بوده و بابت این مهم، خدا را سپاس می‌گویم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: آبادان خاطرات زیادی را در دل و سینه خود پنهان دارد و چه در دوران پیش و چه پس از انقلاب اسلامی همواره مرکز جوشش و رویش افکار انقلابی بوده است.

وی اضافه کرد:  آبادان اوج مقاومت، جهاد، شهادت در دوران دفاع مقدس بوده و است.

تقوی با اشاره به اینکه آبادان مرکز آبادی است، خاطرنشان کرد: امروز در هر کوچه و محله‌ای از شهر قدم بگذاریم شهیدان و دلاوری و رشادت آنها به چشم می‌خورد و این خاطرات فراموش ناشدنی‌ است.

وی بیان کرد: آبادان شهر حماسه، ایثار و شهر ولایت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه بنا به گفته امام جمعه باصفا و روشنگر این شهر، مردم آبادان شهر دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است، گفت: مردم خوب و ولایتمدار این شهر همانطور که عاشورا را گرامی می‌دارند، ایام فاطمیه را بزرگ و با عظمت به جا می‌آورند و این نشان از آگاهی آنهاست.

وی اشاره کرد: شما دوستداران کوچک و بزرگی هستید که در خانه امیرالمؤمنین جمع شده‌ایم، خانه‌ای که پدرش علی (ع)، مادرش فاطمه زهرا (س) و فرزندانش امام حسن، امام حسین و حضرت زینب (س) هستند.

تقوی خاطرنشان کرد: ولایتی که امروز از آن صحبت می‌کنیم ریشه در خانه فاطمه (س) دارد و ما همیشه به خانه علی (ع) دل‌بسته بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه ما امروز از آن خانه نیرو و قدرت گرفته‌ایم، گفت: عشق به ارزش‌ها، به ایثار و شهادت و شهامت همه از خانه مولایمان به ما رسیده است.

* با انقلاب اسلامی افکارمان را به جهان اعلام کردیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: انقلاب کشور ایران اسلامی نیز شعله و شعبه کوچکی از این قانون گرم عشق و عاشقی امام علی (ع) است.

وی بیان کرد: انقلابی که ما در این عصر و زمان بوجود آوردیم زلزله‌ای در کل جهان سیاست است.

تقوی خاطرنشان کرد: ما با انقلاب‌مان، نقشه سیاسی جهان را تغییر داده و فکر و اندیشه‌مان را به دنیا اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه این اندیشه‌ها امروز دنیا را درنوردیده، اظهار کرد: امروز موج بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه، یکی از آثار حرکت عظیم اسلامی است که ریشه آن به خانه فاطمه (س) و امیرالمؤمنین بازمی‌گردد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ما هرچه داشته و داریم از محرم و عاشورا و ولایت علی (ع) است.

به گفته وی فاطمه تافته جدابافته‌ای است که نبی‌اکرم (ص) وقتی آن را می‌دید دستش را می‌بوسید، گفت: پیامبر (ص) با این حرکت شخصیت فاطمه (س) را تفسیر و بزرگی و عظمت دخترش را به جهان معنا می‌کرد.

تقوی با بیان اینکه بنا به گفته پیامبر اسلام، دین اسلام باید از طریق دخترش اشاعه پیدا کرده و ریشه کند، افزود: فاطمه (س) کوثر نبوت است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا با همه عظمت و بزرگی‌اش شاخه و شعله‌ای از این شجره طیبه است، خاطرنشان کرد: کربلا بسیار با عظمت است و امام حسین (ع) از دامن مادری چون حضرت فاطمه (س) به عظمت و بزرگی کربلا رسید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: فاطمه زهرا (س) بنیاد فقه و فقاهت، شور دهنده به جلسات علمی و مناظرات فکری رضوی است.

* امریکا امروز در فرهنگ مادی خود دست و پا می‌زند

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز فرهنگ فاطمی باید روبه‌روی خط‌ ‌مش و تهاجم فرهنگی دشمن قرار گیرد.

تقوی با اشاره به اینکه دشمن برای ما امروز بسیار پیچیده برنامه‌ریزی کرده، بیان کرد: امروز دشمن نظام و انقلاب ما سعی می‌کند با استفاده از رسانه‌های بین‌المللی، افکار جوانان‌مان را کند و ضمیر آنها را با شکل دلخواه خود تغییر دهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امروز عشق به اهل بیت عصمت و طهارت تنها راه حفظ فرهنگ دینی و اسلامی ماست و باید در این راه بیشتر کوشید، گفت: با شور عاشورایی و با استناد به ظهور حضرت مهدی (عج) و صدیقه طاهره (س) باید جوانان‌مان را با جزئیات هرچه بیشتر دین و ائمه‌مان آشنا کرده زیرا ما فرهنگی بسیار غنی‌ و محکم داریم.

وی اشاره کرد: ایران اسلامی فرهنگی زنده و پویا دارد و در این زمینه از سایر کشورها پیشتاز است و هیچ نیازی با آمریکایی که خود در لجن و فرهنگ مادی دست و پا می‌زند، ندارد.

* فرهنگ دینی را با تقویت و نشاط حسینیه‌ها اشاعه دهیم

تقوی در بخش دیگری از سخنانش چنین خاطرنشان کرد: امروز هرچه بیشتر حسینیه‌ها را بانشاط‌‌تر کنیم، هویت و فرهنگ دینی و مذهبی‌مان بیشتر حفظ می‌شود.

وی اظهار کرد: ما با شور عاشورایی می‌توانیم به دشمن سیلی محکمی بزنیم زیرا عاشورا و خانه مولایمان علی به ما قدرت و صلابت می‌دهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: با این قدرت می‌توان مقابل توطئه‌های امریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد زیرا امروز کشور ما در بهترین شرایط قدرت قرار دارد.

به گفته وی هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ انسانی و مردمی امروز ایران اسلامی در جهان بسیار مقتدر و قدرتمند است.

تقوی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی می‌داند اگر به کشور ما حمله کند از همین‌جا مرکز تل‌اویو را نقطه هدف قرار می‌دهیم، گفت: قارون‌های اطراف خلیج فارس امروز در فکر حفظ رژیم صهیونیستی برای رسیدن به امیال و اهداف شیطانی خود هستند.

وی اضافه کرد: خادمانی که خائن‌الحرمین هستند تا خادم‌الحرمین و باید بدانند که هیچگاه نمی‌توانند اهداف شوم و کثیف حیوانی خود را به سلطه قدرت بنشانند و همیشه از شکست‌خوردگان تاریخند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه دنیای بی‌انصاف حقوق بشری که چشم‌هایش را بر روی ننگ و خوی حیوانی خونخواهان بسته و درصدد تضعیف قدرت سوریه است، خاطرنشان کرد: این قدرت‌های متزلزل باید بدانند که سوریه قدرتش شکافته نخواهد شد و حز‌ب‌الله همچنان پابرجا و بادوام است.

وی همچنین بیان کرد: امروز ملت ما باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کرده و آن را تحکیم بخشد.

تقوی با بیان اینکه قدرت ایران اسلامی تنها به نیروهای نظامی و مسلحش نیست بلکه یک ملت ولایتمدار پشتیبان آن هستند، افزود: به یاری خدا، امروز رهبری مقتدر، آگاه، قاطع، مسلط بر امور و مدبر داریم که پرچم کشورمان را بر شانه همت و غیرت خود نهاده و جهان اسلام و مستضعفان را یاری می‌کند.

* وحدت‌ را با شرکت در نماز جمعه تمرین کنیم

وی ادامه داد: نمازهای جمعه باید باشکوه هر چه تمام برگزار شود زیرا بسیار مهم و اساسی هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: دشمن نظام ایران اسلامی هر هفته صف‌های نماز جمعه را مدنظر قرار داده و همین صف‌ها و جمعیت‌های متراکم نماز جمعه است که دشمن را ناامید می‌کند.

به گفته وی باید وحدت‌مان را با شرکت در نماز جمعه تمرین کنیم.

تقوی با اشاره به روحانیون شاخص استان خوزستان و به‌ویژه دو شهر آبادان و خرمشهر تصریح کرد: روحانیون مبارزی چون مرحوم دهدشتی و جمی همچنان در تاریخ دو شهر آبادان و خرمشهر می‌درخشند.

* دولت تقویت مصلاهای نماز جمعه را در دستور کار قرار دهد

وی همچنین عنوان کرد: باید کمک‌ها به مصلاهای موجود در کشور بیشتر شود و با توجه به اینکه دولت تاکنون اقدامات مؤثر و مطلوبی در این خصوص انجام داده اما نیازمند حمایت بیشتری است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: باید با حمایت‌های ویژه دولت بتوانیم اسلام را زیر سقف مصلاها و با برگزاری نماز جمعه تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور 700 مصلای نماز جمعه برپاست، بیان کرد: برگزاری چنین جلسات و نشست‌هایی باید در راستای تقویت صف‌های نماز جمعه و توسعه مصلاهای جای جای کشورمان انجام شود.

تقوی در پایان از استقبال مردم خوب و باصفای اروندکنار در بازدید و افتتاح دفتر نهاد امامت جمعه این منطقه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول