اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز:

حمایت از محصولات مشاغل خانگی ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و کارآمد از تولیدات و محصولات مشاغل خانگی حمایت شود و این امر ضروری است.

حمایت از محصولات مشاغل خانگی ضروری است

عاطفه رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی سال جاری را به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی مزین فرموده‌اند که باید در تمام ابعاد تحقق این رهنمود را مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تولید ملی تنها تولید کالاهای صنعتی نیست و باید در تمام حوزه‌ها از تولیدات داخلی حمایت کرده و فرهنگ مصرف و خرید مردم را به سمت تهیه کالاهای ایرانی جهت‌دهی کنیم.

این مسئول با اشاره به طرح‌های در دست اجرای دولت در زمینه توسعه مشاغل خانگی اظهار داشت: دولت در این حوزه تأکید ویژه داشته و به طبع آن در استانداری البرز نیز برنامه‌های برای توسعه و حمایت از مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد.

رنجبر اظهار داشت: خوش‌بختانه بخش مهمی از طرح‌های فوق اجرایی و به بهره‌برداری رسیده و مشاغل خانگی در استان البرز رو به گسترش و توسعه است.

وی متذکر شد: تنها راه‌اندازی مشاغل خانگی و حمایت‌های اولیه کافی نیست و باید به صورت مداوم از این طرح حمایت کرده که این امر با خرید محصولات و خدمات تولید شده در کارگاه‌های کوچک خانگی محقق می‌شود.

* اکثر مشاغل خانگی توسط زنان اداره می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی در رهنمودهای نوروزی موضوع حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نیز مورد توجه جدی قرار دادند، گفت: زنان بخش مهمی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد کشورمان را تشکیل می‌دهند که باید با تصویب طرح‌ها و قوانین برای حمایت از این نیروی کار، کارآمد و متخصص اقدام کنیم.

رنجبر ادامه داد: به ‌عنوان نمونه تنها در حوزه مشاغل خانگی طبق آمار بیش از 70 درصد طرح‌های مصوب و اجرا شده توسط بانوان در استان البرز اداره می‌شوند که در صورت حمایت ویژه از آنها،‌ رهنمود رهبری معظم انقلاب هم در حوزه حمایت از تولید ملی و هم کار و سرمایه ایرانی محقق می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه استانداری و اداره‌کل امور بانوان چه طرح‌هایی برای این امر در دستور کار دارد، گفت: در نخستین روزهای سال جاری و با توجه به پیام نوروزی رهبری معظم انقلاب کارگروهی در این اداره تشکیل داده و طرحی به صورت مقدماتی تدوین شد.

رنجبر در پایان اظهار داشت: البته از سال‌های قبل نیز طرح‌هایی در دستور کار داریم که امیدواریم در سال جاری با اجرای کامل آنها شاهد توسعه و گسترش جدی مشاغل خانگی در استان البرز باشیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول