اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

نیروهای مسلح خراسان‌شمالی توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح مستقر در خراسان‌شمالی با انجام مراسم سان و رژه توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

نیروهای مسلح خراسان‌شمالی توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در این آیین که پیش از ظهر امروز برگزار شد، یگان‌های نمونه تیپ 130 ارتش جمهوری اسلامی در خراسان‌شمالی به همراه دیگر یگان‌های سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در میان استقبال گرم مردم این شهر با برگزاری رژه، توان خود را به‌ معرض نمایش گذاشتند.

استاندار خراسان‌شمالی در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی گفت: ارتش در پیوند با مردم در عمل ثابت کرد که پشتیبان امام خمینی (ره) و ضامن امنیت کشور است.

ابوطالب شفقت اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی پشتیبان ولایت فقیه، رهبری و نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه فداکاری همراه با ایمان و شناخت، اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا و پیوند با مردم را باید از ویژگی‌های بارز ارتش جمهوری اسلامی نام برد، افزود: ارتش ما هم‌اکنون با اتکا به نیروهای جان بر کف و عزتمند خود به یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه تبدیل شده است.

شفقت با اشاره به سخنان امام خمینی در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: منافقان در آن دوران اصرار بر انحلال ارتش داشتند، لیکن امام راحل (ره) با دوراندیشی خود با نام‌گذاری این روز به عنوان روز ارتش به این ارگان هویت بخشید.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) در ابتدا خطاب به ارتشیان فرمودند: امروز را روز ارتش می‌نامیم و شما ارتشیان باید با تمام توان پیوند خود با ملت و آمادگی برای صیانت از انقلاب را اعلام کنید.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی اظهار داشت: همچنین امام راحل (ره) خطاب به مردم فرمودند: ملت و ارتش باید با هم برای امنیت کشور بکوشند و مردم به ارتش احترام بگذارند.

به گزارش فارس، در ادامه این آیین یگان‌های پیاده و خودروهای سبک و سنگین نیروهای نظامی و انتظامی خراسان‌شمالی از مقابل تمثال مبارک رهبر کبیر انقلاب حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا رژه رفتند.

در این مراسم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی در خراسان‌شمالی حضور داشتند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول