اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد

رژه کشاورزان گیلانی با ادوات کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از رژه کشاورزان گیلانی با ادوات کشاورزی همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف این استان خبر داد.

رژه کشاورزان گیلانی با ادوات کشاورزی

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در آستانه دهه فجر سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در ایام خجسته‌ای که یادآور روزهای شیرین پیروزی است قرار داریم، افزود: روزهای شیرین و تلخی در انقلاب اسلامی وجود دارد و هر کدام از آنها در محل خود قابل بررسی است.

اشجری روزهای پیروزی را برای تمام مردم شیرین توصیف کرد و گفت: روزهایی که شخصیت‌های والایی را از دست دادیم از جمله روزهای تلخ به شمار می‌رود و در تاریخ انقلاب اسلامی ضبط شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، دوازدهم بهمن روز ورود معمار کبیر انقلاب را از روزهای شیرین پیروزی انقلاب اسلامی نامید و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با نام امام (ره) شناخته شده است.

وی با تاکید براینکه نام امام (ره) بر پیشانی جهان هستی می‌درخشد، خاطرنشان کرد: با نگاه به گذشته مشخص می‌شود در چه جایگاهی قرار داشتیم و در حال حاضر در کدام جایگاه قرار داریم.

اشجری به ایثارگری‌ها، مجاهدت‌ها و خون‌های ریخته شده برای انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مجاهدانی قبل از انقلاب در گوشه زندان‌ها محبوس شدند و خون‌هایی به زمین ریخته شده اما تبعیدها و تهدیدها نتوانسته در عزم راسخ انسان‌هایی که متشرع و متعهد بودند، خللی وارد کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امام (ره) شخصیتی بودند که تمام سختی‌ها را به جان خریدند، ابراز داشت: روح امام (ره) با مردم پیوند خورده است.

وی ادامه داد: امام (ره) تنها رضای خدا را می‌دید، برای رضای او گام بر می‌داشت و تمام سختی‌ها را به جان می‌خرید.

اشجری با اشاره به اینکه امام (ره) با تمام قدرت در برابر دشمن می‌ایستاد، اذعان داشت: امام (ره) عزمش راسخ و ایمانش استوار بود و پس از تحمل رنج‌ها و مرارت‌ها توانست این انقلاب بزرگ اسلامی را ایجاد کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان آثار انقلاب اسلامی را در بیشتر کشورها نمایان ذکر کرد و افزود: صدور انقلاب اسلامی به کشورهای همسایه کاملاً مشهود است.

وی دهه فجر انقلاب با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی را یک فرصت ممتاز و ویژه خواند و تصریح کرد: امسال آغاز دهه مبارک فجر متقارن با شهادت یازدهمین سپهر ولایت امام حسن عسگری (ع) است و ویژه برنامه‌هایی برای این روز در سطح استان تدارک دیده شده است.

اشجری نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس سراسر استان همراه با ویژه‌برنامه‌ها و سخنرانی، نواخته شدن زنگ کلیساها و بوق کشتی‌ها و همچنین رژه موتورسواران در تمام شهرستان‌ها را از برنامه‌های دوازدهم بهمن سال جاری اعلام کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از رژه کشاورزان همراه با ادوات کشاورزی همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف این استان خبر داد و اظهار داشت: کشاورزان با تراکتور و تیلر کشاورزی در خیابان‌های شهرهای گیلان رژه می‌روند.

وی رژه قایق‌سواران در بندر انزلی را از دیگر برنامه‌های آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: استقبال نمادین از امام (ره) راس ساعت هشت صبح در فرودگاه سردار جنگل و حرکت موتورسواران به طرف گلزار شهدای رشت از جمله این برنامه‌هاست.

اشجری با اشاره به اهتزاز در آمدن پرچم متبرک امام حسین (ع) در گلزار شهدای رشت همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان داشت: استاندار گیلان سخنران روز دوازدهم بهمن در جمع دانش‌آموزان، دانشجویان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در گلزار شهدای رشت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نواخته شدن زنگ انقلاب در گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های دوازدهم بهمن عنوان کرد و گفت: به دلیل روز شهادت امام حسن عسگری (ع) تلاش می‌شود حرمت این روز نگه داشته شود و پس از آن که آغاز تاجگذاری ولی عصر (عج) است، برنامه‌های جشنواره‌های دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال هفته وحدت در دهه فجر واقع شده است، ابراز داشت: این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و از فرصت ولادت نبی گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) بیشترین بهره را می‌بریم.

اشجری تعداد جشنواره‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری را بیشتر از سال‌های گذشته معرفی کرد و اذعان داشت: برنامه مهمانی لاله‌ها همزمان با سراسر کشور در سیزدهم بهمن در مزارهای مطهر شهدای گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول