اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دقایقی دیگر؛

رژه نیروهای مسلح در آبادان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: تا دقایقی دیگر نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران به‌مناسبت سالروز شکست حصر آبادان اقتدار و توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

رژه نیروهای مسلح در آبادان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عملیات ثامن الائمه شکست حصر آبادان جزیره آبادان در دورترین نقطه جنوب غربی ایران، قرار دارد که از جنوب، آب‌های گرم خلیج فارس و از شمال و مشرق رودخانه‌های کارون و بهمنشیر و ازغرب، اروند رود آن را در برگرفته‌اند.
طرح عملیات ثامن الائمه در ۱۵ شهریور ۱۳۶۰، تکمیل و سرانجام در ساعت یک بامداد روز پنجم مهر ۱۳۶۰ نیروهای اسلام با رعایت اصل غافلگیری کامل و پس از گسترش روی خط، به طور ناگهانی بر مواضع مقدم دشمن هجوم برده و خاکریزهای اولیه دشمن را بدون زد و خورد اشغال کردند.
 با سپری شدن تاریکی، نیروهای هوایی طرفین وارد کارزار شده و هلی‌کوپترها نیز به پرواز در آمدند و پشتیبانی آتش‌های توپخانه هر دو طرف با شدت هر چه تمام‌تر به مرحله اجرا در آمد، و دشمن نیروهای احتیاط خود را در منطقه شمال محور ماهشهر آبادان وارد عمل کرد.
ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان میهن اسلامی با وجود گرمای شدید، مقاومت سرسختانه دشمن را در هم شکست و بعد از ۴۲ ساعت تلاش مداوم لشگر ۷۷ خراسان و رزمندگان سپاه و نیروهای مردمی، عملیات با موفقیت کامل به پایان رسید و نیروهای دشمن در منطقه عملیاتی خسارات سنگینی را متحمل شدند و جزیره آبادان از محاصره آنان خارج شد.
امروز فضای شهر آبادان آکنده از یاد و خاطره شهدای عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان است، تجمع نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی دریایی، بسیجیان و آماده‌باش خودروهای عملیاتی یاد و خاطره سالروز شکست حصر آبادان را زنده کرده است.
تا دقایقی دیگر رژه نیروهای مسلح با حضور مقامات کشوری، استانی و محلی در مقابل سینما نفت این شهرستان برگزار می‌شود.
لحظه به‌لحظه بر جمعیت حاضر در محل رژه افزوده می‌شود و مردم با یادآوری روزهای سخت هشت سال دفاع مقدس بار دیگر با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق می‌کنند.
اخبار تکمیلی متعاقبا مخابره می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول