اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

تدابیر مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی مورد توجه جدی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: باید از فرصت پیش آمده ناشی از اعمال تحریم‌ها برای تقویت تولید ملی استفاده کرد و تدابیر مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی مورد توجه جدی قرار گیرد.

تدابیر مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی مورد توجه جدی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان عرصه تولید در تبریز با اشاره به ظرفیت‌های انسانی و مادی کشور برای افزایش تولید داخلی اظهار کرد: در صورت برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم ضمن کاهش وابستگی به منابع خارجی، تولید داخلی را تقویت و زمینه را برای افزایش اشتغال فراهم سازیم.

وی نوسانات شدید ارز و تغییر پی در پی قوانین و مقررات را از مشکلات مهم عرصه تولید دانست و افزود: تولیدکنندگان ایرانی تنها زمانی قادر به برنامه‌ریزی مناسب خواهند بود که از ثبات قوانین و مقررات تجاری به ویژه در رابطه با واردات و صادرات و ارزش پول ملی مطمئن شوند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش تولید ملی را مدیریت واردات و تشویق صادرات اعلام کرد و گفت: تنها باید به کالاهایی اجازه واردات داده شود که مشابه داخلی نداشته و یا میزان تولید در داخل، پاسخگوی نیازها نباشد.

وی اختصاص یارانه به واحدهای تولیدی و تجدیدنظر در میزان مالیات را در کاهش قیمت تمام شده کالاهای ایرانی موثر دانست و افزود: کیفیت و قیمت مناسب یک کالا از ملاک‌های مهم برای انتخاب خریدار بوده و طبیعی است که این امر تنها با کوشش تولیدکنندگان و حمایت قاطع دولت امکان‌پذیر خواهد بود.

شایق با تاکید بر نقش بسیار با اهمیت مجلس شورای اسلامی در حمایت از تولید داخلی گفت: از نمایندگان مردم انتظار می‌رود که هنگام بررسی لایحه بودجه سال جاری، تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی را مدنظر قرار داده و پیشنهادات مفید و موثری در این زمینه مطرح و تصویب کنند.

وی ملزم ساختن دستگاه‌های دولتی برای استفاده از کالاهای ایرانی را از دیگر عوامل موثر در افزایش تولید ملی ارزیابی کرد و افزود: در برخی از قوانین، عبارت «مجاز بودن دولت» باید جای خود را به عبارت «موظف بودن دولت» بدهد تا قانون استحکام بیشتری برای تحقق اهداف قانونگذار داشته باشد. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول