اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های مازندران خبر داد

ورود 511 دستگاه ناوگان نو به چرخه حمل و نقل مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: با ورود 511 دستگاه ناوگان نو به چرخه حمل و نقل استان مازندران، عمر ناوگان مازندران کاهش یافت.

ورود 511 دستگاه ناوگان نو به چرخه حمل و نقل مازندران

مجیدرضا نصرالله‌نژاد امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: کل ناوگان باری استان در سال گذشته، 12 هزار و 711 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 11 درصد رشد همراه بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده، متوسط عمر ناوگان باری استان از 19 سال در سال 89 به 18 سال در سال 90 کاهش یافت.

وی گفت: با ورود 511 دستگاه ناوگان نو به چرخه حمل و نقل استان مازندران، این مهم صورت پذیرفته است که تهیه این تعداد از ناوگان نو بدون اخذ تسهیلات بانکی محقق شده است.

نصرالله‌نژاد در ادامه کل رانندگان باری استان در سال گذشته را 20 هزار و 491 نفر ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران در ادامه جایگزین کردن ناوگان نو به جای ناوگان فرسوده از طریق شرکت‌های حمل و نقل باری فعال و تشویق متقاضیان تاسیس شرکت‌های حمل و نقل باربری نسبت به ارایه ناوگان نو را از راهکارهای مهم برای کاهش عمر ناوگان فرسوده باری استان برشمرد. 

* 100 مدرسه در مازندران ایمن‌سازی آموزشی شدند 

وی افزود: به منظور آموزش مفاهیم ایمنی عبور و مرور به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، اداره ایمنی و ترافیک در 15 مدرسه ابتدایی و راهنمایی استان اقدام به اجرای برنامه‌های آموزشی با محوریت موضوع ایمنی عبور و مرور در قالب اجرای نمایش شاد، آموزش تئوری مفاهیم ایمنی، سرود و پرسش و پاسخ از دانش‌آموزان و اعطای جوایز کرده است.

این مسئول گفت: موضوع‌های آموزش داده به دانش‌آموزان شامل مقررات راهنمایی و رانندگی، حفظ ایمنی در هنگام تردد عرضی و طولی در جاده‌های اصلی به عنوان عابر پیاده و دوچرخه‌سوار و اصول ایمنی سرنشینان وسیله نقلیه است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال دانش‌آموزان و اولیای مدارس از اجرای طرح، ادامه اجرای برنامه در 15 مدرسه دیگر در هفته دوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: از حدود 400 مدرسه حاشیه راه‌های استان در سال گذشته، 100 مدرسه ایمن‌سازی آموزشی شده‌اند.  

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول