اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده گروه 22 توپخانه شهرضا:

امروز ارتش به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی مجهز است

خبرگزاری فارس: فرمانده گروه 22 توپخانه شهرضا گفت: زمانی نابودی ارتش ایران آرزوی مستکبران بود اما به برکت انقلاب اسلامی، در سایه خودباوری جوانان و فرمان‌برداری از رهبر معظم انقلاب به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی دست یافته‌ایم.

امروز ارتش به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی مجهز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، امیر سرتیپ هادی پوراسماعیل پیش‌ از ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 29 فروردین در حقیقت روز پاسداشت رشادت‌های نیروهای جان بر کف ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع مقدس و دوران پس از آن است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در پیامی که در فروردین‌ماه سال 57 اعلام نمودند مقابله با مفسدان و دفاع از استقلال و مرزهای ایران اسلامی را جزو مهم‌ترین وظایف ارتش برشمردند و وظایف متقابل مردم و ارتش را تشریح کردند.

فرمانده گروه 22 ارتش توپخانه شهرضا با اشاره به سیاست‌های شوم دنیای استکبار در راستای محو ارتش ایران افزود: در دوران اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مستکبران با  کمک ایادی داخلی خود تلاش می‌کردند تا ارتش ایران را یک نیروی وابسته به غرب و رژیم طاغوت جلوه دهند، اما حضرت امام خمینی(ره) با بصیرت بی‌نظیر خود بر تمامی این توطئه‌ها خط بطلان کشیدند.

فرمانده گروه 22 توپخانه شهرضا با تشریح وظایف ارتش ایران در دوران رژیم پهلوی گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش ایران به عنوان ژاندارم منطقه وظیفه حفاظت و صیانت از رژیم جعلی اسرائیل و منافع آمریکای جهان‌خوار را در منطقه خاورمیانه ایفا می‌کرد و در تمامی زمینه‌های نظامی به دنیای استکبار وابسته بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل دست‌اندازی‌های مداوم استعمارگران به منطقه خاورمیانه تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود بیش از 60 درصد از ذخایر انرژی جهان در منطقه خاورمیانه و منطقه خلیج فارس و دریای خزر قرار دارد و استعمارگران در طول تاریخ همواره برای دست‌یابی به منابع این منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

پوراسماعیل در ادامه با مقایسه وضعیت نظامی ایران در دوران شاهنشاهی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: در شرایطی که در دوران رژیم شاه بیش از 40 هزار مستشار در کشور ما فعالیت می‌کردند و نیروهای نظامی ما حتی اجازه فکر کردن به تعمیر تجهیزات نظامی را نداشتند، امروز شاهدیم که در سایه خودباوری و فرمان‌برداری جوانان کشورمان از رهبر معظم انقلاب به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های این یگان طی سال‌های گذشته اضافه کرد: این گروه از سال 1358 به شهرضا منتقل شد و در دوران دفاع مقدس همواره به عنوان یکی از یگان‌های ممتاز در عرصه دفاع و پشتیبانی مطرح بود و با حضور درخشان خود در عملیات‌هایی هم‌چون شکست حصر آبادان، ثامن‌الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین و والفجر 8 نام خود را برای همیشه ایام در تاریخ ایران اسلامی جاودان کرد.

فرمانده گروه 22 توپخانه شهرضا با اشاره به لزوم توجه به وضعیت معیشتی و روحی نیروهای نظامی گفت: در حال حاضر در حوزه مسکن مهر فعالیت‌های شایسته‌ای انجام گرفته است و حدود 200 واحد مسکن مهر تا روز سوم خرداد آماده تحویل می‌شود و هم‌چنین با راه‌اندازی فروشگاه‌های توزیع مستقیم کالا و زیباسازی و به‌سازی محیط پادگان در زمینه خدمت‌رسانی به نیروهای تلاشگر ارتش فعالیت داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: مردم شریف شهرضا طی 32 سالی که این یگان در سطح این شهرستان فعالیت کرده است همواره با حمایت‌های خود مایه دل‌گرمی ارتشیان بوده‌اند و امیدواریم با حضور شایسته خود در مراسم روز 29 فروردین، بار دیگر پشتیبانی خود را از ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول