اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 اتفاق افتاد

افزایش 150 درصدی جمع‌آوری زکات در کهگیلویه

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه با بیان اینکه 2 میلیارد ریال از زکات سال گذشته درآمد داشتیم، تصریح کرد: شاهد افزایش 150 درصدی در زمینه جذب زکات از زکات‌دهندگان بودیم.

افزایش 150 درصدی جمع‌آوری زکات در کهگیلویه

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عنایت رحیمی‌نیا دوشنبه شب در همایش تجلیل از عاملین زکات و خیرین کمیته امداد کهگیلویه اظهار کرد: با توجه به اینکه اسلام توجه خاصى به حمایت از محرومان و مبارزه با فاصله طبقاتى دارد، روشن مى‌شود که نقش بیت‌المال و زکات که یکى از منابع درآمد بیت‌المال است از مهم‌ترین نقش‌ها است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه افزود: شکی نیست که هر جامعه‌اى داراى افرادى از کار افتاده، بیمار، یتیمان بى‌سرپرست، معلولین و امثال آن‌ها بوده که باید مورد حمایت قرار گیرند.

رحیمی‌نیا یادآور شد: در اسلام موضوع زکات که در حقیقت یک نوع مالیات بر درآمد و تولید و مالیات بر ثروت راکد محسوب مى‌شود از اهمیت خاصى برخوردار است تا آن‌جا که در ردیف مهم‌ترین عبادات قرار گرفته و در بسیارى از موارد با نماز همراه ذکر شده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: زکات از مصادیق بارز صدقات است که به عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم نقش بسزایی دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه با بیان اینکه 2 میلیارد ریال از زکات سال گذشته درآمد داشتیم، تصریح کرد: شاهد افزایش 150 درصدی در زمینه جذب زکات از زکات‌دهندگان بودیم که امیدواریم در سال 91 با توجه به کارهای صورت گرفته به رشد 200 درصد هم برسیم.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول