اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

قرار گرفتن ایران در رتبه هفدهم علمی جهان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از قرار گرفتن ایران در رتبه 17 علمی جهان در سال جاری خبر داد.

قرار گرفتن ایران در رتبه هفدهم علمی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا بیگلری ظهر امروز در جلسه کار گروه پژوهش و فناوری استان زنجان، اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور در سال‌های اخیر بی‌نظیر است، به نحوی که طی هفته گذشته رتبه کشور در جهان به 17 کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد کشور در بخش‌های مختلف مبتنی بر ارتقای طرح‌های دانش بنیان است، تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت‌های علمی کشور در بخش‌های مختلف قابل توجه است.

معاون پژوهشی و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه از دیدگاه امام علی (ع) علم قدرت است، تصریح کرد: برای رسیدن به قدرت نیروی انسانی حرف نخست را می‌زند و باید به این امر توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های جامعه مدیون توجه به نیروهای انسانی است، یادآور شد: امیدواریم در سال‌های آینده این موفقیت‌ها افزایش یابد.

بیگلری با اشاره به فعالیت مرکز رشد گیاهان داروئی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: تنها در کشور دو استان از این مرکز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه و پیشرفت علم و فناوری از مراکز رشد و پارک علم و فناوری حمایت کنند، افزود: باید اولویت‌های استان از طریق مراکز رشد فراهم شود.

معاون پژوهشی و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بر ضرورت توجه به فعالیت مراکز رشد تاکید کرد و افزود: باید نیازهای استان در زمینه علم و فناوری و بخش‌های مختلف به مراکز رشد ارائه شود تا این نیازها از سوی این مراکز تامین شود.

وی با بیان اینکه محصولات تولید شده از سوی مراکز رشد باید در استان خریداری شود، افزود: مسئولان باید در این زمینه اولویت را به مراکز رشد بدهند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول